اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر ارتباطات سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

تولید 15 رقم برنج با همکاری ایری در ایران

مدیرکل دفتر هماهنگی ارتباطات علمی سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی از تولید 15 رقم برنج با همکاری ایری در ایران خبر داد.

تولید 15 رقم برنج با همکاری ایری در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجتبی رجب‌بیگی ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتری ایری در رشت با اشاره به قدمت 60 ساله موسسه تحقیقات بین‌المللی برنج در دنیا اظهار کرد: ایری فعالیت‌های تولید و اصلاح بذر برنج را انجام می‌دهد.

وی ایری را یکی از موسسه‌های 15‌گانه سی‌جی‌آی‌آر عنوان کرد و افزود: سالانه بالغ بر 100 میلیون دلار برای توسعه کشت برنج در جهان به ایری اختصاص پیدا می‌کند.

رجب‌بیگی با بیان اینکه موسسه‌های تحقیقاتی برنج کشور مدت 30 سال است که با ایری همکاری می‌کنند، تصریح کرد: همکاری با ایری سبب توسعه منابع انسانی در کشور شده است.

این مسئول به استفاده از محققان در موسسه تحقیقات برنج کشور اشاره کرد و گفت: 15 رقم از 35 رقم برنج موجود با همکاری ایری در ایران تولید شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی ارتباطات علمی سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی توانمندی ایران بین کشورهای منطقه در تحقیقات برنج را بالا دانست و بیان کرد: ایری دفتر خود را با محوریت ایران در منطقه ایجاد کرده و جمهوری اسلامی ایران مرکز تحقیقات برنج در آسیای مرکزی و غربی است.

وی با اشاره به اختصاص 50 میلیارد ریال از طرف استانداری گیلان به موسسه تحقیقات برنج، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس 10 میلیارد ریال از ردیف بودجه مستقل مجلس به امر مذکور اختصاص دادند.

رجب‌بیگی بر توسعه تولید و بهزراعی برنج در کشورهای منطقه تاکید کرد و یادآور شد: بحث امنیت غذایی در آسیای میانه و غربی را با تولید غلات به‌ویژه برنج پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی ارتباطات علمی سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تفاهمنامه‌ای بین ایران و ایری برای تاسیس دفتر این موسسه در گیلان به امضا رسیده است، اظهار کرد: دفتر مذکور نمایندگی 10 کشور منطقه را به عهده دارد.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی از طریق ایری در ایران اشاره کرد و افزود: نمایندگان هشت کشور منطقه اکنون در رشت در حال آموزش هستند و دوره بعدی آموزش‌ها با حضور 10 کشور آسیای غربی و میانه با عنوان اصلاح برنج شهریور ماه امسال در این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، مرکز منطقه‌ای بین‌المللی تحقیقات و آموزش برنج آسیای مرکزی و غربی به دلیل اثبات توانمندی‌های علمی و تحقیقاتی ایران امروز در رشت افتتاح شد.

انتهای پیام/84001/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول