اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در گلستان در همایش مبلغان دینی:

عالم سنی که کشتن شیعه را جایز می‎داند مسلمان نیست

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با اشاره به اینکه عالم سنی که کشتن شیعه را جایز می‎داند، مسلمان نیست، گفت: وحدت شیعه و سنی در استان گلستان یک نعمت است و برای پابرجا ماندن این نعمت زحمت زیادی کشیده شده است.

عالم سنی که کشتن شیعه را جایز می‎داند مسلمان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی دوشنبه‌شب در جمع مبلغان دینی استان گلستان اظهار داشت: وحدت شیعه و سنی در استان گلستان یک نعمت الهی است که خداوند به مردم این استان عطا کرده است و جامعه روحانی و مسئولان در این استان با بهره‎گیری از سیره ائمه اطهار (ع) این نعمت را در استان پابرجا کرده‎اند.

وی ادامه داد: خیلی‎ها تلاش کردند از اوایل انقلاب تا به امروز در این استان مسئله‎سازی کنند، اما بصیرت مسلمانان در این استان جلوی این اتفاق‎ها را گرفت.

نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان بیان کرد: وحدت شیعه و سنی در بیش از 30 سال عمر انقلاب اسلامی مانع بسیاری از اتفاق‎ها شد که برای این وحدت و یکپارچگی زحمت بسیاری کشیده شده است.

وی تأکید کرد: هر طلبه‎ای فقط مسئول اعمال و رفتار خودش نیست؛ بلکه در آن دنیا باید پاسخگوی رفتار افرادی که با صحبت‎ها و راهنمایی‎های او دست به اعمالی می‎زنند نیز باشد.

نماینده ولی‎فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان تأکید کرد: خدا لعنت کند عالم سنی را که می‎گوید کشتن شیعه جایز است، کسی که این فتوا را می‎دهد مسلمان نیست و مزدور دشمن و آمریکا  است. 

نباید عمل و سخن مبلغ دینی متفاوت باشد/ هدایت با رفتار پسندیده موجب ثابت قدم بودن فرد در راه راست می‎شود

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی و دین اسلام از همه طرف مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است و این هجمه به دین اسلام دلیلی شده برای اینکه مردم جهان به چرایی این تهاجم‎ها توجه کنند و دلهایشان برای هدایت و تبلیغ به راه راست آماده شده است.

وی افزود: امروز در دنیا هزاران فرقه به وجود آمده است که در تمامی آنها انسان را به سوی بردگی می‎کشاند و در دنیای امروز با این شرایط هم کار بسیار سختی است و هم زمینه برای آنکه دلها را به سوی اسلام و خداوند راهنمایی کنیم، فراهم است.

نورمفیدی متذکر شد: نکته‎ای که بسیار مهم است و یک مبلغ دینی باید به آن توجه داشته باشد، آن است که باید عمل با سخنی که گفته می‎‎شود و کاری که تبلیغ می‎شود، یکی باشد.

وی اضافه کرد: ممکن است یک مبلغ در راه تبلیغ و هدایت افراد با برخوردهای ناپسند و پرخاشگری مواجه شود که در این صورت باید با رفتار خوش و پسندیده او را هدایت کرد و برخورد تند و ناپسند در مقابل رفتار آن فرد موجب هدایت نمی‎شود.

خطیب جمعه گرگان ابراز داشت: اگر توانستیم با رفتار پسندیده با فرد خطاکار برخورد کنیم او دوست صمیمی ما می‎شود و با دیدن رفتار و منش ما به راه درست هدایت می‎شود که تأثیر آن 10 برابر بیشتر از سخنرانی و صحبت و پند و اندرز است.

وی در پایان اذعان داشت: باید در محتوای مطالبی که عنوان می‌شود نیز دقت کرد و با مطرح کردن مسائل به زبان ساده به طوری که همه متوجه شوند مخاطب احساس کند که فردی که برای او سخن می‎گوید، دلسوز و دوست‎دار اوست.

انتهای پیام/83004/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول