اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

هیچ جای عاشورا، خدشه‎ای به عزت امام حسین(ع) وارد نشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه گرگان با انتقاد از برخی اشعار استفاده شده در روضه‎خوانی‎ها گفت: در حوادث عاشورا امام حسین(ع) به دلیل برخورداری از روح بزرگ و لطیف، متاثر شد اما هیچ جای این حادثه عظیم، خدشه‎ای به عزت آن حضرت وارد نشد.

هیچ جای عاشورا، خدشه‎ای به عزت امام حسین(ع) وارد نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط‎عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی در مراسم گرامیداشت اربعین حسینی که در نمازخانه دادگستری کل برگزار شد، عاشورا را تجلی بندگی خواند و اظهار داشت: هر که در این درس موفق‎تر باشد حسینی‎تر و در نتیجه خدایی‎تر است.

وی با بیان اینکه اساس و زیربنای همه ادیان الهی، توحید است افزود: توحید این نیست که بگوییم خدا یکی است و شریک ندارد بلکه باید این مفهوم در تمام زوایای وجودی فرد تجلی یابد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه امام حسین(ع) روز عاشورا در سخت‎ترین شرایط، توحید را متجلی کرد گفت: آن امام بزرگوار با بریدن از همه متعلقات دنیا، به معنای واقعی توحید را درک کرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برخی افراد که حسینی شدن را جدای از خدایی شدن می‎دانند گفت: مگر می‎شود خدایی شد و حسینی نبود.

نورمفیدی عاشورا را دانشگاه ملی و عظیم خواند و افزود: با نگاه عمیق به زندگی ائمه به ویژه امام حسین(ع) در می‎یابیم که همه این معصومین در طول زندگی خود با ظلم و جور جنگیدند و در این راه نیز به شهادت رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان تصریح کرد: عاشورا در سخت‎ترین شرایط حصر، جنایت و بی‎دینی، ارزش‎های اسلامی را در کربلا در چهره سیدالشهدا(ع) جلوه کرد.

امام حسین(ع) ترازی برای مسلمانی در همه اعصار است

وی امام حسین(ع) را ترازی برای مسلمانی در همه اعصار بر شمرد و افزود: حسین(ع) مسلمان‎تر و مومن‎تر از همه ماست و اگر بخواهیم معیاری برای سنجش خود در همه بحران‎ها داشته باشیم باید به آن حضرت تاسی کنیم.

در ابتدای این مراسم رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: امسال با کمک و تلاش دادگستری و دستگاه‎های تابعه، به طور منظم مراسم عزاداری در همه این سازمان‎ها برگزار شد.

احمد فاضلیان با قدردانی از تلاش دست‎اندرکاران این مراسم در استان ابراز امیدواری کرد: همه با تاسی به امام حسین(ع) و درس گرفتن از مکتب عاشورا در مسیر درست زندگی و رسیدن به سعادت گام برداریم.

مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور مدیران و کارکنان دادگستری و سازمان‎های تابعه دستگاه قضایی برگزار شد.

انتهای پیام/2307/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول