اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

سرودن شعر در مخالفت با باطل همچون تیر مجاهدان است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: شعری که شعرا برای مخالفت با باطل می‌سرایند همچون تیر مجاهدان است و زمانی که شاعران از هنر درونی خود در راستای احقاق حق استفاده می‎کنند جهاد فی‎سبیل‎الله است.

سرودن شعر در مخالفت با باطل همچون تیر مجاهدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در نخستین همایش ملی شعر عاشورایی خطبه‎های نور در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در گرگان اظهار داشت: شعر قدیمی‎ترین هنر بشری است که از زیبایی و اثرگذاری والایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ، بشر هم مورد استخدام باطل و شیاطین انسانی و هم مورد استفاده انسان‎های مصلح و انبیاء قرار گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان یادآور شد: بسیاری از هنرها جدید هستند ولی هنر شعر از هنرهای قدیمی است که مورد استخدام حق و باطل واقع شده است.

نورمفیدی ابراز داشت: در تاریخ زندگی رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) برخوردی که آنها با شعرای زمان خویش داشتند برای ما بسیار درس‌آموز است.

نورمفیدی حادثه عاشورا را حادثه‌ای بزرگ خواند و ابراز داشت: اگر حادثه عاشورا نبود شخصیت رسول خدا (ص) هم باقی نمی‎ماند بنابراین مکتب و راه رسول خدا(ص) با امام حسین(ع) و قیام عاشوراست.

وی متذکر شد: حادثه عاشورا مختص به شیعه و سنی و مسلمانان نیست بلکه شعارهای کربلا و عاشورا جنبه انسانی دارند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به اینکه شعر زبان نافذ، موثر و فضای گسترده‎ای دارد ابراز داشت: حادثه عاشورا در قالب عاشورا می‎تواند بسیار موثر و کارگر واقع شود البته بعضی از اشعار نیز واقعاً جای تاسف دارد که عظمت این حادثه را نتوانسته در قالب شعر به خوبی قرار دهند.

نورمفیدی با بیان اینکه بهترین معرف شخصیت امام حسین (ع) در خطبه‎های آن حضرت مشهود است عنوان کرد: شعرا باید از نعمتی که خداوند به آنها داده به خوبی بهره بگیرند و در قالب شعر به زیبایی آن را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه مرگ باعزت بر زندگی با ذلت شرافت دارد اظهار داشت: زبان نثر محدود است اما زبان شعر فراخ و گسترده است که می‎تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/2307/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول