اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

پیمانکار بومی در ارجاع کار باید در اولویت قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: من به طور جدی از مسئولان استان می‎خواهم تا اهتمام لازم را برای تحقق کامل اولویت‌بخشی ارجاع کار به پیمانکاران بومی داشته باشند.

پیمانکار بومی در ارجاع کار باید در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان صبح امروز در دیدار با هیئت مدیره انجمن شرکت‎های ساختمانی استان گلستان گلستان اظهار داشت: متاسفانه مشکلات اقتصادی که در سطح کلان کشور جاری است اصناف مختلف جامعه از جمله پیمانکاران را درگیر خود کرده است که امیدواریم با اتخاذ تدابیر مناسب مسئولان این مشکلات کاهش یابد.

مسئولان استانی هر آنچه در توان دارند برای توسعه و آبادانی استان بکار برند

وی ضمن توصیه جدی به مسئولان درباره مدیریت مدبرانه‎تر اوضاع تاکید کرد: لازم است که همه مسئولان هر آنچه که در توان دارند برای توسعه و آبادانی استان به کار برده و رضایت حداکثری آحاد مختلف جامعه را جلب کنند.

نورمفیدی تصریح کرد: من به طور جدی از مسئولان استان می‎خواهم تا اهتمام لازم را برای تحقق کامل اولویت‌بخشی ارجاع کار به پیمانکاران بومی داشته باشند

نماینده ولی‌فقیه در گلستان ادامه داد: چنانچه مسئولان برای جبران ضررهایی که به تبع افزایش قیمت مصالح که متاثر از مسائل اقتصادی کلان کشور به وجود آمده است محدودیت دارند دست کم در این بخش همت بیشتری را به خرج دهند و از توانمندی پیمانکاران استان بهره کافی ببرند.

با وجود تغییر و افزایش قیمت مصالح هنوز فهرست بهای مصالح از سال 1388 محاسبه می‎شود

دبیر انجمن شرکت‎های ساختمانی استان گلستان در این نشست اظهار داشت: این انجمن دارای یک‌هزار و 300 عضو حقوقی متخصص است که به عنوان مجری اصلی پروژه‎های استان به فعالیت مشغول هستند.

اسماعیل مقصودلو با اشاره به عمده‎ترین مشکلات مبتلا به جامعه پیمانکاری، این مشکلات را در دو بخش ملی و استانی قابل طرح و بررسی دانست و خاطرنشان کرد: علی‎رغم تغییر مداوم قیمت مصالح که به طور طبیعی بر نرخ پروژه‎ها نیز تاثیر‎گذار است فهرست بهای مصالح از سال 1388 محاسبه می‎شود.

وی تعویق در پرداخت مطالبات پیمانکاران را از جمله دیگر مشکلات این قشر عنوان کرد و افزود: با وجود تلاش فراوان مجموعه استانداری و مسئولان استان برای رفع مشکلات، قشر عظیمی از پیمانکاران استان از نظر اقتصادی متضرر شده‎اند.

امروز پیمانکاران برای جبران ضررها و بدهی‎ها به فروش ماشین‎آلات خود می‎پردازند

علی‌اکبر جلالی عضو هیات رئیسه انجمن شرکت‎های ساختمانی و تاسیساتی گلستان نیز در این نشست به بیان بخش دیگری از مشکلات و چالش‎های پیش روی پیمانکاران پرداخت و با بیان اینکه فاصله شاخص‎های اعلام شده تعدیل از واقعیت نرخ مصالح در بازار بسیار زیاد است تصریح کرد: در حالی که نرخ برخی اقلام پرمصرف مانند یونولیت و میلگرد تا 200 درصد افزایش داشته است نرخ تعدیل در برخی کارگاه‎ها تنها 3 درصد اعلام شده است که این خود منشأ بروز بسیاری از مشکلات برای پیمانکاران بوده است.

وی افزود: امروز شرایط پیمانکاران به گونه‎ای است که برای جبران ضررها و بدهی‎ها به فروش ماشین‎آلات خود می‎پردازند و ادامه این روند به طور قطع نویدبخش آینده‎ای روشن برای پروژه‎های استان نیست.

محمد شکیبا عضو دیگر هیئت مدیره انجمن شرکت‎های ساختمانی و تاسیساتی گلستان نیز در این نشست متذکر شد: بسیاری از مسئولان تلقی نادرستی از پیمانکار دارند و به اشتباه تصور می‎کنند که پیمانکار سرمایه‎گذاری است که باید پروژه خود را انجام داده و مسئولان هر زمان که اعتبار داشتند به او پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تغییر ناگهانی قیمت ارز و از سوی دیگر عدم ثابت بودن نرخ مصالح و رشد چشمگیر قیمت‎ها در بازار داخلی و خارجی در سال گذشته و ادامه‌دار بودن این معضل تا به حال مشکلات فراوانی را برای اقشار مختلف جامعه و به خصوص شرکت‎های پیمانکاری به وجود آورده است.

این مشکلات و بحران تا جایی به این شرکت‎ها آسیب رسانده که در کشور و حتی در استان گلستان نیز موجب ورشکستگی و بروز خسارت‎های بسیار بالایی به آنها شده است.

انتهای پیام/83004/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول