اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

مشرف بودن خانه‌ها به یکدیگر خلاف معماری اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: ساخت و سازها باید برگرفته از الگوی اسلامی باشد که متاسفانه اکنون چنین چیزی در جامعه مشهود نیست و این روند به گونه‎ای شده که ساختمان‎ها به یکدیگر مشرف شده‎اند.

مشرف بودن خانه‌ها به یکدیگر خلاف معماری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در حاشیه سی‌امین مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی کلان‌شهرها و مراکز استان‎ها در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در گذشته شهرها از سبک‎های دیگری برخوردار بود چنانچه روابط خانوادگی و انسانی وابستگی بیشتری داشت اما زندگی ماشینی امروزه سبب شده تا صفا و صمیمیت کمرنگ‎تر شود.

وی با بیان اینکه آلاینده‎ها آرامش را از خانه و خانواده می‎گیرد تصریح کرد: باید به معماری در شهرها توجه بیشتری شود و این مهم، رسالت سنگینی را بر دوش متخصصان فن گذاشته است.

کمبود مساجد در گرگان یک ضعف است

نماینده ولی‌فقیه در گلستان کمبود مساجد را در گرگان یک ضعف خواند و افزود: ترکیه که کشوری لائیک است دارای مساجد زیاد و زیبایی است اما شهر گرگان با وجودی که شهر دارالمومنین است از میدان ولیعصر تا ناهارخوران از کمبود مسجد رنج می‎برد که یکی از اشکالات اساسی به شمار می‎رود.

عمل صالح شهردار تسبیح گرفتن نیست

نورمفیدی با بیان اینکه مسجد محل عبادت و بندگی است عنوان کرد: مردم با وجود داشتن مشکلات می‎توانند علاوه بر راز و نیاز با پروردگار، از آرامش نیز برخوردار شوند بنابراین لازم است مسئولان به این مسئله توجه ویژه‎ای داشته باشند.

وی خطاب به شهرداران گفت: عمل صالح شهردار به تسبیح گرفتن نیست بلکه نظارت درست بر شهر می‎تواند به عنوان یک عمل صالح جاودانه و مانا باشد.

شهر از نظر اسلام نمی‎تواند رها باشد

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به اینکه شهر از نظر اسلام نمی‎تواند رها باشد ابراز داشت: شرع مقدس اسلام راجع به شهر و شهرسازی موارد زیادی را مطرح کرده است که اگر به آنها توجه شود یقیناً شهرها وضعیت بهتری به خود خواهند گرفت.

نورمفیدی توجه به مسئله نظم شهری را از ارزش‎های ملی و دینی برشمرد و یادآور شد: عالم آفرینش براساس نظم استوار است و انسان‎های خدایی نیز همیشه منظم هستند و هر که منظم‎تر باشد به خدا نزدیک‎تر است.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا برنامه‎ها به شکلی پیش برود که چشم‎اندازها در آن پیش‎بینی شده باشد.

تپه هزار پیچ گرگان باید به عنوان کلبه سبز این منطقه باقی بماند

نماینده ولی‌فقیه در گلستان زیبایی شهرها و ساختمان‎ها را موضوعی جدی عنوان کرد و ابراز داشت: زیبایی غیر از نگاه تجملاتی است و به عنوان یک ارزش اسلامی و دینی لازم است تا در سرلوحه متخصصان قرار بگیرد.

نورمفیدی با تاکید بر اینکه تپه هزار پیچ گرگان باید به عنوان کلبه سبز این منطقه باقی بماند اظهار کرد: نباید بگذاریم ساخت و ساز در این منطقه شکل بگیرد اما با کمال تاسف زمین‎های این منطقه که به لحاظ منابع طبیعی ارزشمند است فروخته شده و حال باید به قیمت گزافی خریداری شود.

انتهای پیام/2307/ج40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول