اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان:

شعر و تعزیه در ایجاد احساسات پاک مردمی تاثیر‌گذار است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: شعر و تعزیه در ایجاد احساسات پاک در مردم نقش مهم و اساسی دارد.

شعر و تعزیه در ایجاد احساسات پاک مردمی تاثیر‌گذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه ملی عکس عاشورایی نگاه سرخ در تالار فخرالدین اسد گرگانی اظهار داشت: کسی که بتواند عاشورا را در قالب تعزیه نشان دهد کار تأثیرگذاری انجام داده است.

وی با اشاره به سریال مختارنامه افزود: در بخشی از این سریال که مربوط به رفتن قمر بنی هاشم به سمت شریعه فرات و بازگشت اوست پخش نشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان ضمن انتقاد از صدا و سیما در این خصوص تأکید کرد: اگر پخش این صحنه به جا نبود پس چرا جلوی تعزیه‌های خرافه را نمی‌گیرند.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: در یکی از تعزیه‌ها فردی بداخلاق و بدقیافه که در جامعه به صفت زشت مشهور است در نقش امام حسین (ع) ظاهر شد در صورتی که امام حسین (ع) ظاهری زیبا و در صفات خوب مشهور بود.

به گفته وی چنین فرضیه‌هایی نباید اجرا شوند زیرا اجرای آنها موجب لطمه به دین و شخصیت امام حسین (ع) می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان پروردگار را نخستین هنرمند دانست و گفت: تمام آنچه را که او خلق کرده بدون عیب و نقص هستند.

نورمفیدی با بیان اینکه هنرمند واقعی پروردگار است عنوان کرد: هنرمندان یکی از صفات ذاتی پروردگار را در خود دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هنر نعمت الهی است و هنرمندان باید شکرگزار آن باشند. همچنین شکرگزاری نعمت الهی و به کارگیری آن در جهت خدمت به جامعه است.

به گفته آیت‌الله نورمفیدی عاشورا یک هنر واقعی است و هنرمند آن امام حسین (ع) است. از بدو پیدایش آدم تا به امروز هنرمندی مانند امام حسین (ع) خلق نشد که تمام صفات خوب الهی در او متجلی است.

امام جمعه گرگان گفت: انسان‌هایی که اسیر نفسانیت هستند هنر الهی را درک نمی‌کنند و در اثر مصیبت‌ها کوتاه می‌آیند و کمر آنها خم می‌شود.

نورمفیدی تأکید کرد: همه کسانی که دستی در هنر دارند باید هنر خود را به دنیا عرضه کنند. همچنین هنر امام حسین (ع) در روز عاشورا موجب ماندگاری دین شد و بعد از او هم هزاران انسان آمدند و رفتند، اما هیچ یک نتوانستند هنر او را خلق کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با بیان اینکه هنر عکاسی در آن زمان وجود نداشت متذکر شد: شعر و تعزیه در ایجاد احساس در مردم نقش مهم و اساسی دارد.

انتهای پیام/8303/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول