اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در گلستان:

انقلاب با کمک ارتش به سمت پیروزی رفت

نماینده ولی‎فقیه در گلستان گفت: انقلاب با کمک ارتش و همراهی ارتشیان و با فرمان‎های امام (ره) به سرعت به سمت پیروزی پیش رفت.

انقلاب با کمک ارتش به سمت پیروزی رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی بعدازظهر امروز در جمع نیروهای مسلح و ارتشیان لشکر 30 گرگان با اشاره به مقایسه ارتش قبل از انقلاب و ارتش کنونی نظام اسلامی ایران اظهار داشت: در رژیم گذشته ارتش ایران مدت‎ها محل جولان دو ابرقدرت آمریکا و شوروی بود که در این بین آمریکا به صورت علنی و شوروی به صورت مخفیانه در پی جاسوسی بودند.

وی ادامه داد: بعد از 28 مرداد که کودتای آمریکایی انجام شد، شاه با پشتیبانی آمریکا دو هدف ژاندارمری آمریکا در منطقه و قدرت نظامی خود را در ذهن می‎پروراند.

نماینده ولی‎فقیه در گلستان بیان کرد: بیشتر منابع مالی در آن زمان با این تصور که شاه بتواند ژاندارمی برای آمریکا باشد و قدرت خود را حفظ کند، صرف تسلیحات می‎شد.

وی افزود: اما همان ارتش موجب سقوط آن نظام تا بن دندان مسلح شد و دلیل آن این بود که بدنه ارتش از بار معنوی و اعتقادی برخوردار بود.

در زمان پهلوی فرمانده ظاهری ارتش شاه و فرمانده واقعی امام(ره) بود

امام جمعه گرگان گفت: همان اعتقادها در بین ارتشیان آن زمان موجب شد که آنها تحت فرماندهی رژیم شاهنشاهی قرار نگیرند.

وی متذکر شد: در آن زمان شاه در ظاهر فرمانده ارتش بود، اما ارتش یک فرمانده پنهان داشت که در واقع در همان روزها و به خصوص روزهای آخر رژیم پهلوی، فرمانده واقعی ارتش امام(ره) بوده است.

نورمفیدی ابراز داشت: امامی که وقتی صبح اطلاعیه‎هایش در بین مردم پخش می‎شد، شب در اختیار ارتشیان بود.

نماینده ولی‎فقیه در گلستان تصریح کرد: یکی از دوران‎های طلایی و پرافتخار ارتش ما همان دوران بود و باید به این نکته توجه کنیم که اگر همراهی ارتش نبود و زمان فرمان امام در خصوص ترک یا بازگشت به پادگان‎ها، ارتش فرامین امام(ره) را اجرا نمی‎کرد، شاید انقلاب به این راحتی پیروز نمی‎شد.

انتهای پیام/83004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول