اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری این استان عنوان کرد

پیش‌بینی 120 خدمت الکترونیک برای 50 دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی 120 خدمت الکترونیک برای 50 دستگاه اجرایی این استان خبر داد.

پیش‌بینی 120 خدمت الکترونیک برای 50 دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یوسف نجفی ظهر امروز در کارگروه پژوهش استان کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی 120 خدمت الکترونیکی برای 50 دستگاه اجرایی استان در طرح اولیه «راه‌اندازی خدمات الکترونیکی» خبر داد.

نجفی گفت: دولت الکترونیک از فناوری‌های پرکاربرد و یکی از شاخص‌های ارزیابی میزان توسعه یافتگی در عصر حاضر است.

وی ارائه خدمات دستگاه‌ها از طریق فناوری‌های نوین ارتباطاتی و اطلاعاتی را دولت الکترونیک خواند و اجرای طرح جامع خدمات الکترونیک استان را یکی از شاخص‌های مهم ارتقاء دولت الکترونیک دانست و معماری کلی طرح را متشکل از سه بخش ارتباطات درون سازمانی، بین سازمانی و برون سازمانی بیان کرد.

این مسئول اظهار داشت: ارائه خدمات یا فرآیندها ممکن است به یک دستگاه منحصر نشود و چند دستگاه به صورت موازی یک خدمت را ارائه دهند و یا در ارائه یک خدمت به ارباب رجوع با هم تعامل داشته باشند که این نوع ارتباط، در حیطه ارتباطات میان سازمانی قرار می‌گیرد.

نجفی در ادامه گفت: در مرحله سوم ارتباطات برون سازمانی مطرح می‌شود که بحث ارتباط میان دستگاه‌های اجرایی و ارباب رجوع است.

وی با بیان این‌که پس از تصویب طرح «راه‌اندازی پورتال خدمات الکترونیکی» در کارگروه پژوهش و تصویب نهایی آن در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و متعاقب آن تخصیص اعتبار به این طرح، تمامی دستگاه‌های اجرایی به یک پورتال واحد مجهز می‌شوند، اظهار کرد: این پورتال به عنوان یک واسطه میان ارباب رجوع و دستگاه‌های اجرایی عمل می‌کند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این پنجره واحد، خدمات دستگاه‌های اجرایی به ارباب رجوع شناسانده می‌شود و می‌تواند از طریق این پورتال خدمت مورد نظر خود را دریافت کند و به طور همزمان با خدمات دستگاه‌های اجرایی روبرو شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون برخی از خدمات توسط دستگاه‌های اجرایی به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود که این امر موجب تسریع در روند عملیاتی شدن طرح «راه‌اندازی خدمات الکترونیکی در استان» می‌شود.

نجفی امکان نظارت بر روند انجام کار برای مدیران و ارباب رجوع را یکی از مزایای این طرح ذکر کرد و افزود: در صورت تصویب و تأمین اعتبار این طرح توسط شورای برنامه‌ریزی، با توجه به اینکه این طرح در راستای سیاست‌گذاری کلان و مورد تأیید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، امکان کمک و تامین اعتبار لازم برای طرح و فازهای بعدی آن دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/82015/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول