اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان خبر داد

گلستان پیشگام ثبت وقایع حیاتی در کشور/ ارائه خدمات الکترونیکی در 600 نقطه کشور

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان با بیان اینکه این استان جزو سه استان برتر کشور در ثبت وقایع حیاتی است، گفت: گلستان با ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی توانسته رتبه قابل قبولی را در کشور کسب کند.

گلستان پیشگام ثبت وقایع حیاتی در کشور/ ارائه خدمات الکترونیکی در 600 نقطه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیف‎الله ابوترابی ظهر امروز در نخستین شورای هماهنگی ثبت‌احوال استان گلستان در سال 1392 اظهار داشت: با توجه به تنوع قومیتی نسبت به ثبت 99.8 درصدی وقایع حیاتی در گلستان اهتمام شد و این فعالیت‎ها توانست استان را در آستانه ثبت 100 درصدی قرار دهد.

وی افزود: 99 درصد وقایع فوتی در مهلت قانونی 10 روزه ثبت شد و 100‌ درصد ولادت‎ها نیز در مهلت قانونی 15 روزه در گلستان به ثبت رسید.

ارائه کتابچه ماهانه، فصلی و سالانه تحولات جمعیتی به مدیران گلستانی

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان از اعلام و ارائه تحولات جمعیتی استان به مدیران دستگاه‎های اجرایی خبر داد و تصریح کرد: تولید آمار به صورت ماهانه، فصلی و سالانه در قالب کتابچه‎ای به مدیران دستگاه‎های اجرایی استان انجام خواهد گرفت.

ابوترابی با بیان اینکه ثبت مهاجرت یکی از دغدغه‎های ثبت‌احوال و برنامه‎ریزان کشور است، خاطرنشان کرد: با کاربردی کردن کارت ملی و کدپستی اکنون ثبت مهاجرت یکی از وظایف تکلیفی ثبت‌احوال به شمار می‎رود.

وی متذکر شد: توسعه و گسترش خدمات ثبت‌احوال در اقصی نقاط استان با رعایت استاندارهای مصوب انجام می‎گیرد.

فقدان آمار درست موجب انحراف خدمت می‎شود

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان؛ اتخاذ تصمیم در خصوص نحوه همکاری رسانه عمومی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ نامگذاری را مهم خواند و افزود: نسبت به ایجاد بستر مناسب آموزشی و پژوهشی با تعامل دستگاه‎های علمی و آموزشی استان اقدامات لازم انجام خواهد شد.

ابوترابی تعامل دستگاه‎ها با ثبت‌احوال را ضرورتی انکارناپذیر دانست و ابراز داشت: اگر نتوانیم آمار درست و دقیق ارائه دهیم موجبات انحراف در ارائه خدمت پدید می‎آید که این اصلاً شایسته نیست.

وی از توسعه فناوری نوین برای خدمات خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ خدمتی به صورت دستی انجام نمی‎شود و در 600 نقطه کشور ارائه خدمات به صورت صددرصد الکترونیکی در حال انجام است.

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان بیان داشت: در راستای نظام جامع اطلاعات، امکان هر گونه سوءاستفاده‎ای برای ثبت وقایع حیاتی به حداقل رسیده است و تمهیدات لازم به منظور کاربردی کردن ارائه خدمات به مردم اتخاذ شده است.

انتهای پیام/83001/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول