اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد

برپایی پایگاه‌های حامی‌یابی ایتام خراسان شمالی در استان‌های کشور

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از برپایی پایگاه‌های حامی‌یابی ایتام این استان همزمان با ماه مبارک رمضان در استان‌های کشور خبر داد.

برپایی پایگاه‌های حامی‌یابی ایتام خراسان شمالی در استان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امان‌الله حسین‌پور امروز در نشست خبری با خبرنگاران با محوریت برنامه‌های ماه مبارک رمضان این نهاد اظهار کرد: برنامه گسترده‌ای برای حامی‌یابی و حمایت از ایتام به مناسبت این ایام وجود دارد که یکی از این برنامه‌ها جذب حامیان خارج از استان از طریق رابطان و سر رابطان است.

وی با بیان اینکه در این راستا دو هزار و 500 رابط حامی‌یابی در سطح کشور فعال شده‌اند، افزود: این رابطان طی این ماه با شدت و تلاش بیشتری در بحث حامی‌یابی فعالیت می‌کنند.

حسین‌ِپور، برپایی ایستگاه‌های حامی‌یابی در استان‌های تهران، خراسان رضوی و البرز را برشمرد و گفت: صرفاً سه پایگاه در تهران و چندین پایگاه در استان‌های البرز و خراسان رضوی به همین منظور ساماندهی شده و در سایر استان‌ها نیز از طریق رابطان به منظور جذب حامی عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در زمینه جذب حامی به خاطر تحقق برنامه‌ها و توافقنامه این نهاد رتبه اول را در کشور کسب کرد، تصریح کرد: ایتام استان در قالب حامیان داخل و خارج استان حمایت می‌شوند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، سال گذشته 150 میلیارد ریال کمک در بخش‌های زکات، صدقات، کمک به ایتام و غیره کمک جمع‌آوری شده که نسبت به سال قبل از آن با رشد چشمگیری همراه است.

وی در عین حال یکی از دغدغه‌های طرح حامی‌یابی ایتام در استان را پایین بودن سرانه اختصاص کمک‌های ماهانه به ایتام برشمرد و اظهار کرد: به طور میانگین کمک به ایتام از طریق نیکوکاران استان به 115 هزار ریال می‌رسد که نسبت به سایر استان‌های کشور پایین‌تر است.

حسین‌پور همچنین سرانه کمک ماهانه به ایتام استان را 550 هزار ریال عنوان کرد و گفت: این میزان کمک از طریق چندین حامی به حساب ایتام واریز می‌شود.

وی، شمار ایتام استان را 6 هزار و 500 نفر عنوان کرد و افزود: پنج هزار و 167 نفر از این تعداد زیر 18 سال و بقیه بالای 18 سال هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، شمار حامیان این ایتام را 25 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا دانش آموزان نیز در قالب این طرح زیرپوشش قرار دارند.

وی به دیگر طرح‌های این نهاد در طول ماه مبارک رمضان در استان هم اشاره کرد و افزود: طرح مفتاح‌الجنه و سرکشی از خانواده‌های نیازمند با حضور نیکوکاران و مسئولان بر سر سفره افطار مددجویان و نیازمندان و بررسی مشکلات آنان از برنامه‌های دیگر به همین مناسبت به شمار می‌رود.

حسین‌پور همچنین برپایی نمایشگاه‌های توانمندی امداد در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین را از دیگر برنامه‌های این نهاد به مناسبت ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: در این نمایشگاه‌ها علاوه بر نمایش طرح‌های خودکفایی مددجویان این نهاد که به خودکفایی رسیده غرفه فروش نیز پیش بینی شده است.

وی، اطعام نیازمندان در قالب توزیع جیره‌های خشک غذایی را از دیگر برنامه‌های این نهاد در استان همزمان با ماه مبارک رمضان خواند و اظهار کرد: از نیکوکاران نیز انتظار می‌رود تا در قالب جیره خشک کمک‌های خود را به نیازمندان اختصاص دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: اگرچه ارائه غذای گرم و سفره انداختن به همین مناسبت خوب است، لیکن به خاطر نیاز خانواده‌های نیازمندان و برای حمایت از این قشر شایسته است تا کمک‌ها در قالب جیره خشک اهدا شود.

وی، این اقدام را باعث کمک اساسی به خانواده ایتام در ماه پرفضیلت رمضان دانست و گفت: کمیته امداد خراسان شمالی در این راستا برنامه‌های بسیار خوبی را برای اهدای بسته‌های جیره خشک به نیازمندان دارد.

انتهای پیام/63002/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول