اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دفتر درمان اعتیاد بهزیستی خراسان‌جنوبی:

مرکز کمپ اعتیاد ویژه بانوان در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود

کارشناس دفتر درمان اعتیاد بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: بزودی کمپ ترک بانوان در مرکز خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود.

مرکز کمپ اعتیاد ویژه بانوان در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود

علیرضا هریوندی عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با مرکز اجتماع درمان‌مدار رویش خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: این مرکز که در شهریورماه سال گذشته افتتاح شده است مرکز بازتوانی افرادی است که بر اثر سوء مصرف مواد مخدر دچار برخی اختلالات رفتاری در زندگی شخصی و اجتماعی خود شده‌اند.

وی با بیان اینکه T.C یک اجتماع کوچک است که در آن روابط عاطفی و وابستگی با یکدیگر مثل افراد یک خانواده است، ادامه داد: مرکز اجتماع درمان‌مدار رویش، بر روی ذهن افراد بیمار کار می‌کند و مریض در این دوره نحوه زندگی کردن صحیح و ارتباط برقرار کردن با دیگران را می‌آموزد.

کارشناس دفتر درمان اعتیاد بهزیستی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: درمانگران در این مؤسسه معتادان بهبود یافته‌ای هستند که با بازگو کردن زندگی و سرنوشت خویش برای بیمار و چگونگی و علت ترک مواد مخدر سبب تقویت انگیزه در مریض می‌شوند.

هریوندی اذعان داشت: در مرکز اجتماع درمان‌مدار افرادی زندگی می‌کنند که توانسته‌اند در درمان وابستگی جسمی خود موفق شوند و این افراد مایل به درمان وابستگی روانی خود نیز هستند.

وی افزود: این مرکز از سه گروه همتا، درمانگران و یاوران تشکیل شده است.

کارشناس دفتر درمان اعتیاد بهزیستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: گروه همتا افراد بهبود یافته هستند که با یکدیگر مشارکت دارند، گروه درمانگران، از روانپزشک، پزشک، روانشناس، مددکار و کار درمانگر تشکیل شده و گروه یاوران، معتادین بهبود یافته‌ای هستند که قبلا دوره حضور در مرکز T.C را با موفقیت به پایان رسانده‌اند.

هریوندی اذعان داشت: بیمار از ابتدا دارای یک روان‌پزشک، یک روان‌شناس و یک مددکار اجتماعی بوده و در صورتی که در هر یک از ابعاد فردی و اجتماعی خود نیاز به خدمات مربوطه داشته باشد می‌تواند از آنها کمک بگیرد.

وی ادامه داد: مرکز اجتماع درمان‌مدار، محیطی است که به بیمار کمک می‌کند تا افکار، احساسات و رفتارهای منفی خود را بشناسد، آنها را کنار بگذارد و رفتارهای جدید و مناسبی کسب کند و یاد بگیرد چگونه بدون مصرف مواد زندگی کند.

کارشناس دفتر درمان اعتیاد بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: اثرات متعدد سوء مصرف موادمخدر بر جسم، روح و روان فراتر از یک سم‌زدایی جسمی معمولی می‌باشد که به طور عمده می‌توان گفت، اختلالات روانی اجتماعی زمینه‌ساز اعتیاد هستند.

هریوندی ادامه داد: مرکز اجتماع درمان‌مدار رویش با ریشه‌یابی علل اصلی بیماری که همانا سوء رفتارهای اجتماعی و عدم مهارت زندگی است، دارای برنامه مدون جهانی بوده که طی مدت 3 تا 6 ماه می‌تواند فرد بیمار را در مقابل آن واکسینه کرده و فرصت زندگی سبز دوباره را به وی هدیه کند.

کارشناس دفتر درمان اعتیاد بهزیستی خراسان‌جنوبی با اعلام این خبر که بزودی کمپ ترک بانوان در مرکز خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود، اذعان داشت: مرکز اجتماع‌مدار رویش تنها متعلق به آقایان است و تا‌کنون بیش از 50 بیمار به این مرکز مراجعه کرده و تعدادی هم ترخیص شده‌اند.

گفتنی است افراد مراجعه کننده به این مرکز بعد از گذراندن دوره یک ماهه در کمپ ترک اعتیاد، به مرکز اجتماع درمان‌مدار مراجعه کرده و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/69017/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول