اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

تحقق حماسه اقتصادی نیازمند مشارکت جدی کارآفرینان است

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: دولت، بخش خصوصی و کارآفرینان سه ضلع مثلث تحقق حماسه اقتصادی در کشور هستند.

تحقق حماسه اقتصادی نیازمند مشارکت جدی کارآفرینان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری ظهر امروز در هشتمین جشنواره امتنان کردستان که با حضور کارآفرینان برتر استان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نقش کارآفرینان در تحقق حماسه اقتصادی بیش از سایر اقشار جامعه بوده و ورود جدی آنان به این حوزه ضروری است.

وی با بیان اینکه جهانیان شاهد تحقق شعار حماسه اقتصادی ایران با حضور حداکثری ملت در عرصه انتخابات 24 خردادماه بودند، افزود: تحقق حماسه اقتصادی نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی بیش از پیش مجموعه دولت، بخش خصوصی و افراد کارآفرین در کشور است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: دولت، بخش خصوصی و کارآفرینان سه ضلع مثلثی هستند که باید با هم‌افزایی و اتحاد زمینه و بستر لازم را برای تحقق این حماسه عظیم در کشور فراهم سازند.

ازهاری در ادامه به برخی از ویژگی‌های یک فرد کارآفرین اشاره کرد و گفت:‌ کارآفرین کسی است که با تکیه بر دانش، فکر، تخصص، توانایی و پشتکاری برای خود و اطرافیانش شغل ایجاد می‌کند.

به گفته وی، ارتقای نوآوری و ایجاد روحیه نشاط از تأثیرات مهم افراد کارآفرین است که ضمن افزایش درآمد برای افراد، زمینه رشد و توسعه اقتصادی در هر جامعه‌ای را فراهم می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت امروز همه ما تلاش در راستای خلق حماسه اقتصادی است، گفت: زیربنا و زیرساخت‌های لازم طی سال گذشته و امسال برای تحقق این مهم در سطح استان فراهم شده است و امیدواریم بتوانیم در زمینه تحقق حماسه اقتصادی نیز جزو استان‌های برتر باشیم.

ازهاری توجه به توسعه کشاورزی را از مهم‌ترین اقدامات زیربنایی برای تحقق حماسه اقتصادی در کشور برشمرد و گفت: سال گذشته کارگروه توسعه بخش کشاورزی منابعی را در اختیار استان قرار داد و ظرفیتی در قانون ایجاد شد که بخشی از اعتبارات صندوق توسعه کشاورزی در حوزه ریالی پرداخت شود.

وی تصریح کرد: با اقدامات و تلاش‌های که در این راستا صورت گرفت، بیش از 300 میلیارد ریال در بخش توسعه کشاورزی پرداخت شد و افراد دارای ایده و نوآوری در اولویت پرداخت این تسهیلات قرار گرفتند.

این مسئول در پایان با بیان اینکه در قانون بودجه امسال نیز از سوی صندوق توسعه ملی، سهم بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن هر کدام 10 درصد در نظر گرفته شده است، گفت: صنعت‌گران می‌توانند با پیگیری‌ از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول