اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تأکید کرد

لزوم نگاه فرهنگی و دینی به موضوعات اقتصادی

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به کم‌توجهی صورت گرفته در تزریق نگاه دینی به موضوعات اقتصادی و آسیب‌های وارده ناشی از آن، خواستار رعایت این موضوع شد.

لزوم نگاه فرهنگی و دینی به موضوعات اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی بعد از ظهر امروز در همایش روز ملی صنعت و معدن در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان در سنندج اظهار کرد: در دین مبین اسلام در مسائل مالی و اقتصادی هم نگاه فرهنگی لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه این نگاه، انگیزه تولید به منظور خدمت به انسان‌ها را به دنبال دارد خاطرنشان کرد: از این موضوع به عنوان مجاهدت تعبیر شده و هم‌ راستا با دریافت اجر شهید است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه معنای این نوع نگاه، استفاده از لذات مادی در کنار لذات معنوی است، نقش فرهنگ در اقتصاد و تولید را به دلیل اثرگذاری در تمام مسائل بالا دانست.

شاهرودی با بیان اینکه در آسیب‌شناسی بخش صنعت، معدن و تجارت ردپای کم‌توجهی به فرهنگ در این زمینه‌ها دیده می‌شود تأکید کرد: این مسئله منجر به وارد آمدن زیان به اقتصاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات کنونی که فرآیندها را طولانی و کارها را دچار اختلال می‌کند ناشی از همین بی‌توجهی است، تصریح کرد: اگر نگاه‌ها درست و هماهنگ با فرهنگ دینی می‌شد، بسیاری از این مشکلات نیز پیش نمی‌آ‌مد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان افزود: توجه به دستورات دینی در این بخش تنها راه‌حل چیره شدن بر معضلاتی است که امروز دامنگیر اقتصاد در بخش‌های گوناگون شده است.

شاهرودی با یادآوری وعده خداوند در پیروزی حق بر باطل اظهار کرد: دشمنان با تحریم‌هایی که به قول خود آنها فلج‌کننده بود، قصد به ستوه آوردن مردم ایران را داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اما آن چیزی که در عمل اتفاق افتاد عکس این قضیه را ثابت کرد و ملت رشید ایران یک‌بار دیگر نشان داد تا چه اندازه در پایبندی به آرمان‌ها وفادار است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان از حضور حماسی مردم در انتخابات به عنوان نمادی از این موضع متعهدانه یاد کرد و گفت: حضور بیشتر در صحنه که متأثر از عنایات خداوند است راهکار مهمی برای تحقق حماسه اقتصادی است.

شاهرودی با گلایه از اینکه نگاه‌ها به سمت تولید نبوده است اظهار کرد: نگاه ما بیشتر مصرفی بود که این مسئله در آموزه‌های فرهنگ دینی اسلام جایی ندارد.   

وی با تأکید بر لزوم رشد فرهنگ قناعت در جامعه تصریح کرد: اسلام برای تولید محدودیتی قائل نیست، اما در همین دین آسمانی مصرف بیش از اندازه حرام دانسته شده است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه به موازات ترویج فرهنگ قناعت، باید فرهنگ کار و تلاش نیز در جامعه نهادینه شود تصریح کرد: اولویت با ایجاد کار است و نه درآمد.

این مقام مسئول با یادآوری ظرفیت‌های بالای استان کردستان در زمینه صنعت و معدن و فرآوری محصولات، خواستار توجه جدیتر مسئولان به این موارد شد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با یادآوری نزدیک شدن به ماه رمضان داشتن تقوا را از برکات این ماه عنوان کرد و افزود: در نظر گرفتن منافع شخصی فساد به وجود می‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با تأکید بر اینکه همگان باید اهل تقوا باشند خاطرنشان کرد: با تقوا بسیاری از ناملایمات حل خواهد شد و همه باید با در نظر گرفتن این نکته نسبت به کار و فعالیت در راستای تقویت دنیا و آخرت مردم تلاش کنند.

انتهای پیام/79012/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول