اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته تخصصی فرش دستبافت قزوین اعلام کرد

استقرار خانه فرش دستبافت اعتماد در سرای سعد‌السلطنه

رئیس کمیته تخصصی فرش دستبافت قزوین گفت: خانه فرش دستبافت استان قزوین با هدف احیا و نوسازی هنر و صنت برای شروع به کار رسمی در مجموعه بازار سعد‌السلطنه مستقر شد.

استقرار خانه فرش دستبافت اعتماد در سرای سعد‌السلطنه

محمود درگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: پیشنهاد تشکیل خانه فرش دستبافت در سفر دوم ریاست محترم جمهوری اسلامی و هیئت دولت بر اساس حمایت دولت و استانداری و شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین به تصویب هیئت دولت رسید.

وی بیان کرد: پس از مطالعات و فراهم شدن مقدمات اولیه طرح احیا و نوسازی هنر و صنعت فرش دستبافت قزوین تفاهم‌نامه چهار جانبه‌ای بین مرکز ملی فرش ایران، استانداری قزوین، شهرداری قزوین، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین امضا شد.

درگاهی تصریح کرد: کلیات تفاهم‌نامه حاکی از آن بود که شهرداری قزوین تأمین مکان خانه فرش را به عهده بگیرد و سایر طرفین تفاهم‌نامه از آن پشتیبانی کنند.

رئیس کمیته تخصصی فرش دستبافت قزوین افزود: خانه فرش و یا شرکت تعاونی خانه فرش دستبافت اعتماد استان قزوین به عنوان سازمانی مردم نهاد که عضوی از بخش خصوصی در استان قزوین است، مجری این طرح معرفی شده است.  

گفتنی است؛ قدمت صنعت فرش در استان قزوین 90 سال است و خانه فرش اعتماد استان قزوین با بالغ بر 7 میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت تقریبا 600 متر‌ مربع در مجموعه بازار سعدالسلطنه احداث شده است و یک هزار نفر هنرجو در خانه فرش اعتماد استان قزوین در آینده آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/77012/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول