اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست کاشان:

تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان براساس استانداردهای زیست‌محیطی است

رئیس اداره محیط زیست کاشان گفت: تصفیه‌خانه پروژه بزرگ و ملی فاضلاب شهری کاشان بر اساس استانداردهای زیست‌محیطی است.

تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان براساس استانداردهای زیست‌محیطی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمود قهرمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس نتایج نمونه‌برداری‌های انجام شده از تصفیه‌خانه پروژه فاضلاب شهری کاشان، این تصفیه‌خانه بر اساس استانداردهای زیست محیطی تعریف شده است.

وی افزود: از طرف محیط زیست، پارامترهایی لازم برای خروجی‌های تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان به آبفای کاشان ارائه شده است تا استانداردهای لازم در این زمینه رعایت شود. 

رئیس اداره محیط زیست کاشان تصریح کرد: یک مورد آزمایش میکروبی نیز از طریق اداره کل محیط زیست استان اصفهان از تصفیه‌خانه فاضلاب شهری کاشان انجام شده است که نتیجه آن در آینده نزدیک اعلام می‌شود تا در صورت تأیید پس‌آب تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان بهترین پس‌آب برای استفاده در فضای سبز انتخاب شود.

قهرمانی اجرای پروژه‌های فاضلاب شهری در سطح معابر شهرستان را همراه با مشکلات و معضلاتی برای شهروندان کاشان دانست و افزود: صبوری، شکیبایی و همکاری مردم شهرستان کاشان برای اجرای به موقع این پروژه مهم و حیاتی برای منطقه کاشان دورنمای روشنی را در بردارد.

وی تأکید کرد: اجرای پروژه بزرگ فاضلاب شهری با هزینه‌های گزاف و دریافت تسهیلات بانکی برای نگهداری منابع آب موجود و جلوگیری از آلودگی این منابع است.

رئیس اداره محیط زیست کاشان با اشاره به اینکه امکان رفع آلایندگی پسماند در هر محیطی امکان‌پذیر است گفت: در صورت آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی هیچ‌گونه راهکاری برای رفع آلایندگی منابع آب زیرزمینی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

این مسئول یادآور شد: در منطقه‌ای قرار داریم که با ادامه خشکسالی‌های متوالی و شرایط آب و هوایی حاکم بر منطقه، مصرف آب در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای نگهداری از منابع آب موجود باز چرخانی پس‌آب فاضلاب شهری برای استفاده در مصارف کشاورزی و صنعتی می‌تواند نقش مهمی در نگهداری از منابع آب موجود داشته باشد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با روش‌های موجود و استانداردهای لحاظ شده در استفاده از پس‌آب، راهکارها و جایگزینی مناسب برای استفاده از آب و جبران بحران آب در منطقه اتخاذ شود.

رئیس اداره محیط زیست کاشان در ادامه از امضای تفاهمنامه بین محیط زیست کاشان و آبفای کاشان خبر داد و گفت: متن کلی این تفاهم‌نامه همکاری اهداف و دغدغه‌های مشترک محیط زیست و آبفای کاشان است که انتظار می‌رود با همکاری این دو مجموعه زمینه‌ای برای داشتن محیط زیست سالم و به دور از هرگونه آلایندگی فراهم شود.

انتهای پیام/2406/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول