اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استاندارد استان مرکزی خبر داد

برخورد قانونی با تولیدکنندگان مصالح غیر استاندارد

مدیرکل استاندارد استان مرکزی از برخورد قانونی با تولیدکنندگان مصالح غیر استاندارد در استان خبر داد.

برخورد قانونی با تولیدکنندگان مصالح غیر استاندارد

سید سعید میرنظامی مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: استفاده مصالح غیر استاندارد خطرات بسیار جدی به همراه دارد و نباید به بهانه کمبود، مصالح ساختمانی غیر استاندارد مورد استفاده قرار گیرد.

وی از برخورد جدی با تولیدکنندگان بتن، شن و ماسه و بلوک‌های پلی‌استایرن غیر استاندارد خبر داد و بیان داشت: بر اساس تصویب نامه سال 84 هیئت وزیران سازمان استاندارد متولی مستقیم کار استاندارد سازی و نظارت بر کیفیت مصالح ساختمانی و ساخت و ساز است و تمامی واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی باید پروانه استاندارد اجباری محصول دریافت کنند.

میرنظامی مدنی اضافه کرد: استاندارد استان مرکزی علاوه بر فعالیت‌های آزمایشگاه‌های مرجع، کنترل مواد و مصالح ساختمانی با کمک آزمایشگاه‌های همکار در حوزه کیفیت سنجی و نظارت این محصولات در امور وارد شده است.

وی تاکید کرد: ما نباید کمبودها را بهانه‌ای برای استفاده مصالح ساختمانی غیر استاندارد در ساخت و سازها قرار دهیم چرا که نتیجه این ساخت و سازهای غیر استاندارد، مستقیما به جامعه بر می‌گردد، باید دست در دست هم داده و تلاش خود را زیادتر کرده و از استفاده کالاهای غیر استاندارد در ساخت و سازها جلوگیری کنیم.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی با اشاره به جلسه برنامه‌ریزی برخورد با مصالح ساختمانی غیر استاندارد گفت: در این جلسه مصوب شد که واحد حقوقی با تولید کنندگان فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد برخورد جدی کرده و اداره اجرای استاندارد نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی واحدهای تولیدی اقدام کند.

میرنظامی مدنی در بخش دیگری از سخنان خود از صدور دو پروانه استاندارد گچ‌های ماشینی در استان خبر داد و گفت: تاکنون تنها دو واحد تولید کننده گچ ماشینی در استان موفق به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات خود شده‌اند.

وی افزود: سایر واحدهای تولید کننده گچ ماشینی در راستای اجرای فاز اول طرح باید پروانه استاندارد دریافت کنند در غیر این صورت بنابر مصوبه هیئت وزیران از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/87001/خ30/ث3001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول