اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

در انتخاب وزیر علوم دقت شود/ اعلام آمادگی بسیج اساتید برای ایده‌دهی به دولت جدید

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه بسیج اساتید برای ایده‌دهی در تمام زمینه‌ها آماده یاری رساندن به دولت منتخب است.

در انتخاب وزیر علوم دقت شود/ اعلام آمادگی بسیج اساتید برای ایده‌دهی به دولت جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی بعد از ظهر امروز در سومین همایش بسیج اساتید استان کرمان اظهار داشت: شهید چمران اسوه‌ای برای تمام دانشگاهیان و تمام مردم دنیا است که جز منافع مستضعفان چیزی ندید.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انقلاب ما یک انقلاب آلامی در کنار جمهوریت است، اما تنها بالیدن به این موضوع کافی نیست و باید به تمام دنیا نشان دهیم که به اسلامیت و جمهوریت در کنار همدیگر نه تنها تضاد ندارند، بلکه مردم سالاری دینی را به نمایش می‌گذارد.

وی با اشاره به مسائل اخیر کشور مصر ابراز داشت: افراط و تفریط‌های اعمال شده در هر کشوری موجب صدمات جبران‌ناپذیر می‌شود که در کشور ما بر اساس قانون اساسی تمام ایرانی‌ها با هر آدام و رسوب و مذهبی مورد تکریم هستند.

زاهدی خاطر نشان کرد: تنها کشوری هستیم که افتخار داریم تمام اقلیت‌های مذهبی بر مبنای قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی دارای نماینده هستند و این نشان از مشی اعتدال جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی افزود: برای پیاده کردن اهداف نظام در جامعه اسلامی همیشه توجه به دانشجویان و اساتید دانشگاهی در دستور کار قرار گرفته است و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام راحل بارها دانشگاه‌ها را مورد حمایت خود قرار دادند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیجی شدن تنها نام‌نویسی و عضویت در پایگاه‌های بسیج نیست، اذعان داشت: دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است و در این راستا اساتید نقش مؤثری در پیشرفت و یا انحرافات یک جامعه دارند و حضور در بسیج اساتید باید مسئولیت‌آفرین باشد.

زاهدی تصریح کرد: باید کاری کنیم تا توفیقات و کارآمدی نظام ایران اسلامی روزبه‌روز بیشتر شود و اساتید بسیجی با برخورداری از بصیرت دینی و سیاسی خود در تمام صحنه‌ها با حضور فعال ایفای نقش داشته باشند.

وی افزود: وفاداری و دل‌بستگی بسیج اساتید نسبت به انقلاب و آرمان‌ها باید بیشتر شود و بدانیم که با صبر و پایداری در مقابل مشکلات می‌توان بر آنها غلبه کرد، باید جامعه به قشر بسیجی اساتید افتخار و اعتماد کند.

زاهدی اولویت قرار دادن منافع ملی بر منافع شخصی و باندی را مهم دانست و خطاب به افراد منتخب در شوراهای شهر اذعان داشت: باید منافع شهر را در اولویت قرار دهید و به دنبال باندبازی نباشید.

وی با تاکید بر این‌که بسیج اساتید باید مظهر وحدت و انسجام ملی باشد، گفت: بسیج باید نشان دهد که به دنبال سهم‌خواهی از انقلاب نیست و برای حفظ آرمان‌های نظام تا پای از دست رفتن آبرو و جان خود هم پیش می‌رود.

زاهدی ادامه داد: بسیج لزومی ندارد که در کارهای دولت سهمی داشته باشد، اما اگر دولت منتخب خواست؛ بسیج اساتید باید نشان دهد که جدای از مشی سیاسی و اختلافات نظری حاضر است در تمام زمینه‌ها به ویژه ایده‌دهی و طرح نظریه‌ها در کنار دولت باشد و باید تمام باندبازی‌ها کنار گذاشته شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایده‌های اساتید در تصمیم‌سازی‌های ملی را مؤثر دانست و عنوان کرد: اساتید بسیجی باید در سطح دینی و علمی از دیگران پیشی بگیرند و سطح خود را در تمام زمینه‌ها از اساتید دیگر ارتقا بدهند.

وی با اشاره به بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها ابراز داشت: اساتید بسیجی باید در این راه تمام توان خود را به کار گیرند و اگر در این مسیر مورد انتقاد و سرزنش قرار گرفتند، دل‌خور نشوند و عقب‌نشینی نکنند، این وظیفه اساتید بسیجی است که یک ضعف اعتقادی دانشجوی خود را هنگام فارغ‌التحصیلی قوت بخشد.

زاهدی تصریح کرد: نباید اساتید بسیجی از جایگاه خود خجالت بکشند و از امر به معروف و نهی‌از منکر غافل شوند، تاثیرگذاری تنها کلامی نیست و باید صادقانه در محیط دانشگاه رفتار کنیم تا از رفتار و خلق و خوی ما درس بگیرند.

وی در ارتباط با انتخابات 24 خرداد ماه و عصبانیت جامعه استکبار از خلق حماسه سیاسی ملت ایران بیان داشت: برای ضربه زدن و نافرجام ماندن این انتخابات نقشه‌های ناجوانمردانه‌ای مانند ترور انفجار کشیدند که با همت و تعامل مسئولان نقشه‌های شوم آنها خنثی و حماسه سیاسی آفریده شد.

این مسئول از موج جدید تحریم‌های علیه ایران خبر داد و گفت: از شش روز پیش یعنی یکم جولای سری جدید تحریمات را علیه ایران آغاز کردند که حتی حاضر نشدند تا رئیس‌جمهور جدید روی کار بیاید و از اقدامات مذاکره‌ای او بهره ببرند.

وی با اشاره به صبر و پایداری مردم ایران اذعان داشت: می‌خواهند به هر طریقی به انقلاب ضربه بزنند و سنگ‌اندازی کنند که راه به جایی نمی‌برند، باید یادمان باشد که اگر هر فرد دیگری هم رئیس جمهور می‌شد، دشمنان به اعمال شوم خود ادامه می‌دادند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی طی درخواستی از رئیس جمهور منتخب تقاضا کرد که در انتخاب وزیر علوم دقت و وسواس بیشتری به خرج دهد، چرا که وزارت علوم مدیریت نخبگان را بر عهده دارد.

وی افزود: انتظار داریم تا وزیر علوم ضمن داشتن ویژگی‌های علمی و مذهبی با عمق وجود خود به انقلاب و آرمان‌های امام راحل عشق بورزد و پیگیر اجرای منویات رهبر باشد از افراط و تفریط در این وزارتخانه باید پرهیز شود و کسی بیاید که مشی اعتدال را که شعار روحانی است، پیاده کند.

انتهای پیام/80028/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول