اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان همدان خبر داد

رقابت هنرمندان بسیجی همدان در 3 جشنواره

رئیس سازمان بسیج هنرمندان همدان از رقابت هنرمندان بسیجی همدان در سه جشنواره شعر، عکس، فیلم کوتاه و انیمشن خبر داد.

رقابت هنرمندان بسیجی همدان در 3 جشنواره

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بهروز خانلر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سه جشنواره در سازمان بسیج هنرمندان پیش‌بینی شده است، افزود: جشنواره شعر، عکس و فیلم کوتاه و انیمیشن در استان همدان برگزار و برگزیدگان به جشنواره سراسری بسیح راه می‌یابند.

وی تصریح کرد: جشنواره استانی شعر تا پایان مهر ماه و همزمان با هفته دفاع مقدس به صورت کشوری و ابتدای شهریور ماه به شکل استانی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان همدان ادامه داد: جشنواره استانی عکس تا پایان آذر ماه به شکل استانی و دی ماه نیز به صورت کشوری و جشنواره فیلم کوتاه و انیمیشن همزمان با دهه فجر به صورت استانی و فروردین ماه 93 به شکل کشوری برگزار می‌شود.

وی از برپایی کارگاه آموزشی عکاسی نیز خبر داد و افزود: این جشنواره به صورت اردویی بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود که هر یک از شهرستان‌ها میزبان خواهند بود و تاکنون بیش از 85 نفر ثبت نام کرده‌اند.

خانلر از پیگیری چاپ کتابی مختص شهدای هنرمند استان خبر داد و اضافه کرد: با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ساخت سه فیلم کوتاه هشت دقیقه‌ای از زندگی شهدای هنرمندان همدان ساخته شود که 36 شهید برای این امر شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه 9 کانون بسیج هنرمندان در شهرستان‌ها داریم، افزود: 9 انجمن ادبی ـ هنری در استان فعال است که اکثر هنرمندان عضو این انجمن هستند که با یک شورای هشت نفره اداره می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان همدان با بیان اینکه 52 گروه هنری در استان فعال است، اظهار داشت: در شهرستان‌ها انجمن نداریم ولی گروه‌های هنری داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در حلقه‌های صالحین نیز جلساتی برگزار شده است، بیان داشت: در این جلسات روشنگری مسائل سیاسی و مسائل اخلاقی برای هنرمندان بسیجی برگزار می‌شود.

خانلر با اشاره به اینکه از اعتبارات استانی به ما اختصاص داده نمی‌شود، افزود: جا و مکان برای سازمان بسیج هنرمندان را ارشاد در اختیار ما گذاشته است که حمایت‌ها در دوره مدیریت بیات مضاعف شد اما از اعتبارات استانی به ما داده نشده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 500 نفر اعضای فعال و عادی این سازمان هستند، اظهار داشت: 35 نفر از اعضاء به لبنان و سوریه اعزام شدند تا بتوانیم تعامل با هنرمندان جهان اسلام را داشته باشیم و برنامه‌ای نیز در سفر به تاجیکستان داشتیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان همدان اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که یادواره استانی شهدای هنرمند را برگزار کنیم و برای اینکه بتوانیم اسناد و مدارک یادواره شهدای هنرمندان را نیز داشته باشیم در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج متعلق به هنر است، بیان داشت: اداره کردن بسیج ده‌ها میلیونی تنها بر عهده سپاه نیست و همه نهادها تا امروز به ما کمک کردند و این حمایت‌ها ادامه خواهد یافت.

خانلر در پایان سخنانش نقش رسانه‌ها را در انعکاس اخبار این رسانه‌ها ارزشمند عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها بازوی توانمندی برای بسیج هنرمندان است.

انتهای پیام/89003/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول