اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی خبر داد

کاهش نرخ مالیات‌های تکلیفی از 5 درصد به 3 درصد

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی به کاهش نرخ مالیات‌های تکلیفی از پنج درصد به سه درصد اشاره کرد و گفت: با این امر مشکلاتی برای امور مالیاتی حادث شده بود و ناچار به استرداد مالیات بودیم که خوشبختانه این امر در حال اتمام است.

کاهش نرخ مالیات‌های تکلیفی از 5 درصد به 3 درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رسول رسولی صبح امروز در جمع ذیحسابان و مدیران امور مالی دستگاه‌های اجرایی استان رقم درآمد پیش بینی شده در قانون بودجه ماده 92 برای استان را تشریح کرد و گفت: می‌توان با همکاری تنگاتنگ بین تشکیلات مالیاتی و ذیحسابان درآمدهای استانی را وصول کرد.

وی افزود: طرح جامع مالیاتی در شرف اجراست و استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پایلوت در شمال‌غرب کشور در کنار چهار استان دیگر کشور برای اجرای مرحله دوم این طرح در نظر گرفته شده است.

رسولی گفت: در لایحه قانون مالیات، مجازات بیشتری برای صنوف مختلف که تکالیف خویش را انجام نمی‌دهند، منظور شده است.

وی به کاهش نرخ مالیات‌های تکلیفی از پنج درصد به سه درصد اشاره کرد و گفت: با این امر مشکلاتی برای امور مالیاتی حادث شده بود و ناچار به استرداد مالیات بودیم که خوشبختانه این امر در حال اتمام است.

رسولی از دستگاه‌های اجرایی که حق رفاهی پرداخت کرده بودند خواستار استرداد مالیات مربوطه از اداره کل امور مالیاتی استان شد و گفت: برای این منظور اعتباری لحاظ شده که امور مالیاتی با درخواست دستگاه اجرایی مربوطه نسبت به استرداد آنها اقدام می‌کند.

رضا حسینی رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست انتخابات 24 خرداد 1392 را حماسه‌ای ذکر کرد که توسط مردم رقم خورد که ان‌شاءالله نتایج شیرین آن را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از هم اکنون نتایج مثبت انتخابات در اقتصاد به عینه مشاهده می‌شود و امیدواریم مسایل و مشکلات موجود با تدبیر و برنامه‌ریزی و وحدت و همدلی از بین برود.

حسینی به تکالیفی که در قانون بودجه سال 1392 به مدیران مالی استان محول شده اشاره کرد و گفت: کتاب قانون بودجه ظرف دو روز در دسترس تمام ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی استان قرار می‌گیرد تا با مطالعه و اشراف بر قانون بودجه، دستگاه اجرایی را در انجام هر چه بهتر وظایف مالی یاری و مدد کنند.

وی از حضار خواست درآمدهای وصولی را به موقع ارسال دارند چرا که تأخیر در ارسال درآمدها می‌تواند مشکل آفرین باشد همچنین در وصول مالیات بر ارزش افزوده و نیز مالیات‌های تکلیفی اهتمام به خرج دهند.

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول