اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

طرح جامع 32 بقعه متبرکه در دست اجراست / معافیت مالیاتی واقفان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در سطح استان 314 امامزاده داریم که طرح جامع 32 بقعه آغاز شده است و تا پایان برنامه پنج ساله در تمام بقاع طرح جامع در راستای احیاء و توسعه بقاع اجرا خواهد شد.

طرح جامع 32 بقعه متبرکه در دست اجراست / معافیت مالیاتی واقفان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی صبح امروز در آیین رونمایی از ضریح جدید امامزاده سیدعلی در اهر گفت: تمام هزینه‌های صرف شده برای امامزاده‌ها از محل نذورات و کمک‌های مردمی که به امامزاده‌ها می‌شود تأمین می‌شود که امیدواریم با کمک خیرین و افراد علاقمند به توسعه مراکز مذهب بتوانیم گامی اساسی در اجرای به موقع احداث و توسعه امامزاده‌ها برداریم.

وی افزود: در سطح استان آذربایجان‌شرقی 314 امامزاده داریم که طرح جامع 32 امامزاده آغاز شده است و تا پایان برنامه پنج ساله در تمام امامزاده‌ها طرح جامع در راستای احیاء و توسعه امامزاده‌ها اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین از چاپ کتاب فرهنگ جامع امامزادگان استان آذربایجان شرقی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خبر داد و افزود: تا پایان نیمه نخست سال‌جاری از این اثر نفیس و معنوی رونمایی می‌شود.

معافیت مالیاتی واقفان

سیدشهاب‌الدین حسینی از معافیت مالیاتی واقفین نیز خبر داد و افزود: واقفان و خیرانی که به مراکز مذهبی و مساجد و امامزادگان کمک مالی و وقف می‌کنند می‌تواند با در دست داشتن قبوض معتبر با مراجعه به اداره اوقاف و تأیید آنها از سوی این اداره به اندازه کمک انجام شده از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شوند.

وی، یکی از اولویت‌های مهم این اداره کل را طرح احیاء امامزادگان برشمرد و اظهار امیدواری کرد با تداوم این تلاش‌ها و کمک مسئولان استانی و محلی بتوانیم گام‌های مهم در احیاء این امامزاده‌ها برداریم.

حسینی، همچنین از دیگر کارهای انجام شده در این شهرستان را احیاء و بازسازی کامل امامزاده سید زین‌الدین برشمرد و افزود: عملیات ساختمانی تربت خانه و سقف این امامزاده در حصار «سیدلر» که بیش از 300 متر مربع است در شرف اتمام است و تلاش داریم فضای عمومی این امامزاده را که بالغ بر سه هزار و 700 متر مربع شامل زائرسرا، مرکز فرهنگی و سایر امکانات مورد نیاز را دراین مکان فراهم کنیم تا گردشگران و زائران در این منطقه خوش آب و هوا از امکانات ایجاد شده برای بیتوته بهره‌مند شوند.

این گزارش حاکی است، در پایان این مراسم با حضور مسئولان محلی و مدیرکل اوقاف و امور خیریه از ضریح جدید امامزاده سید علی که برای ساخت آن بالغ بر 450 میلیون ریال هزینه شده است رونمایی شد.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول