اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خبر داد

کاهش تحولات جمعیتی از 4 نفر به 3.5 نفر در خانواده

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تحولات جمعیتی در خانواده از چهار نفر به سه و نیم نفر کاهش یافته و تعداد متوسط کودک به دو نفر در هر خانواده رسیده است.

کاهش تحولات جمعیتی از 4 نفر به 3.5 نفر در خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ناصر خسروی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز جهانی جمعیت اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یکی از مجریان اجرای سیاست‌های تنظیم خانواده باید به گونه‎ای برنامه‎ریزی کند که کاستی‌های گذشته تا به حال این حوزه پوشش داده شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت کشور گفت: مقام معظم رهبری معتقد هستند که کشور ما امکانات و ظرفیت حضور 150 میلیون جمعیت را دارد و اقدامات جلوگیری از رشد جمعیت باید بعد از این تعداد انجام شود.

خسروی با اشاره به جایگاه جمعیت ایران در جهان خاطر نشان کرد: ایران با این میزان جمعیت در رتبه هجدهم جهان، دهم آسیا و دوم منطقه قرار گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری کاهش جمعیت در کشور را به دو عامل مستقیم و غیر مستقیم مربوط دانست و اذعان داشت: عواملی مانند افزایش باسوادی، اشتغال، تغییر نگرش جزو عوامل غیر مستقیم و عواملی از جمله شاخص ازدواج، سقط عمدی و نازایی بعد زایمان از عوامل مستقیم کاهش جمعیت است.

این مسئول با اشاره به تحولات جمعیتی در سال‎های اخیر و به ویژه بعد انقلاب اسلامی ایران یادآور شد: در سه دهه اخیر وقوع انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و بازسازی پس از آن ترکیب ساختاری جمعیت کشور را متاثر کرده است.

خسروی ادامه داد: تحولات جمعیتی در خانواده از چهار نفر به سه و نیم نفر کاهش یافته و تعداد متوسط کودک در هر خانواده دو نفر است.

وی مطالعه مداوم تغییرات جمعیتی را برای حفظ تعادل پویا لازم دانست و تصریح کرد: در صورتی که مطالعات احتمال خارج شدن جمعیت از حالت تعادل را نشان دهد، باید سیاست‌های جمعیتی نوین اعمال شود.

انتهای پیام/68006/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول