اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت گلستان:

10 درصد جمعیت کشور مبتلا به ناباروری هستند

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان گفت: 10 درصد جمعیت کشور مبتلا به ناباروری هستند.

10 درصد جمعیت کشور مبتلا به ناباروری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد نعیمی ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: باید مسئله مخاطره طلاق به عنوان یک معضل نابهنجار اجتماعی بررسی شود تا بتوان به نتایج مطلوب دست یافت.

وی تصریح کرد: اگر روند تحولات جمعیتی در ایران را از یک دهه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون که حدود 45 سال می‎گذرد را با جهان رصد کنیم در خواهیم یافت که واقعیات و اتفاقات زیادی در دنیای پیرامون اتفاق افتاده که برخاسته از تغییر ساختار جمعیت و سلامت باروری است.

پدیده‎های جمعیتی نتیجه قضاوت نادرست است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: اگر واقعیت‎های جمعیت و سلامت باروری در جامعه به درستی قضاوت و رصد نشود ممکن است در دو دهه آینده دچار پدیده‎های جمعیتی شویم که برای جامعه تبعات منفی به بار خواهد آورد.

نعیمی نسبت به اهمیت سلامت باروری در نسل جوان تاکید کرد و افزود: باروری در بستر پدیده ازدواج اتفاق می‎افتد، در حالی که شاهدیم فرصت گرانبهای باروری در دوران طلایی جوانی به دلیل بالا رفتن سن ازدواج از دست می‎رود.

وی بیان داشت: بهترین دوران باروری برای بانوان سنین 18 تا 35 سال است که بهترین زمان و کمترین ریسک در زاد و ولد محسوب می‎شود.

آمار طلاق در کشور رو به افزایش است

رئیس مرکز بهداشت گلستان با ابراز نگرانی از اینکه میانگین ازدواج در دختران بالای 25 سال است، خاطرنشان کرد: حداقل نیمی از بانوان جوان، دوران طلایی باروری را که می‌توانند فرزند سالم و با نشاط تحویل جامعه دهند به دلیل بالا رفتن سن ازدواج از دست می‎دهند.

نعیمی با تاکید بر اینکه طلاق، یک موضوع پیچیده فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، اذعان کرد: باید چالش‎های این حوزه به دقت بررسی شود.

وی با بیان اینکه آمار طلاق در کشور متاسفانه رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: مسئله نگران‎کننده‎تر این است که بیشترین آمار طلاق در پنج سال ابتدای زندگی اتفاق می‎افتد.

10 درصد جمعیت کشور مبتلا به ناباروری هستند

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان با تصریح اینکه طلاق‎های عاطفی در نشاط جمعیت اثرگذار است، یادآور شد: این امر مهم باید در سلامت باروری جوانان به درستی پرداخته شود تا شاهد کاهش معضل طلاق در جامعه باشیم.

نعیمی افزود: اگر قرار است جمعیت کشور حداقل در همین نسل باقی بماند باید حداقل هر زوج دو نفر را جایگزین خودشان کنند.

وی با بیان اینکه 10 درصد جمعیت کشور مبتلا به ناباروری هستند، ابراز داشت: اگر به جایی برسیم که میزان باروری زیر 2.1 درصد برسد در آینده روند جمعیت رو به کاهش خواهد رفت و ما دچار رشد جمعیت منفی خواهیم بود که این پدیده در حال حاضر حتی برای کشورهای غربی نیز نگران‌کننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: توجه و اهمیت دادن به نهاد خانواده و ازدواج در رشد جمعیت بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/83001/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول