اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان:

رشد جمعیت در برخی شهرهای گلستان زیر یک درصد است

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان با بیان اینکه این استان وضعیت خوبی به لجاظ رشد جمعیت دارد، گفت: روند رشد جمعیت در برخی شهرهای گلستان زیر یک درصد است که اصلاً جالب نیست.

رشد جمعیت در برخی شهرهای گلستان زیر یک درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیف‎الله ابوترابی ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: میانگین جمعیت در گلستان قابل قبول است اما بررسی نقطه‎ای نشان می‎دهد که رشد جمعیت در برخی شهرهای استان مطلوب نیست.

وی متذکر شد: اگر برای روند جمعیتی کشور، تدبیر و کار حساب شده‎ای انجام نشود در آینده با پیری جمعیت در کشور مواجه خواهیم بود.

نرخ رشد جمعیت در کشور 1.6 درصد و در گلستان 2.3 درصد است

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان با اشاره به اینکه شادابی هر جامعه به نیروهای فعال و جوان آن بستگی دارد، خاطرنشان کرد: جوامعی که دارای جوانان فعال در حوزه‎های مختلف باشند به موفقیت و سربلندی خواهند رسید.

ابوترابی با تاکید بر اینکه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در افزایش نرخ جمعیت باید به خرد جمعی متوسل شویم، بیان داشت: در سایه همفکری و همدلی می‎توان راهبردهای لازم را در جامعه عملیاتی و اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در کشور 1.6 درصد و در گلستان 2.3 درصد است، یادآور شد: گلستان وضعیت خوبی در زمینه رشد جمعیت دارد، هر چند ازدواج و طلاق نیز در میزان رشد جمعیت تاثیرگذار است.

گلستان 16 تیرماه میزبان برگزاری همایش جمعیت می‎شود

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان از برگزاری همایش جمعیت در استان خبر داد و گفت: این همایش 16 تیرماه به مناسبت روز جهانی جمعیت در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

به گفته ابوترابی؛ گروه‎های مختلف جمعیتی اعم از مدیران دستگاه‎های اجرایی، اعضای شورای اسلامی، مسئولان خانه بهداشت استان مدعوین این همایش هستند.

وی هدف از برگزاری همایش جمعیت در استان را در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: تهدید نسل و رشد پایین جمعیت به سال‎های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برمی‎گردد که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نرخ جمعیت به رشد 3.2 درصدی رسید.

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان شعار روز جهانی جمعیت در سال‌جاری را «سلامت باروری جوانان» عنوان کرد.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول