اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل:

117.5 میلیارد تومان از در‌آمد استان اردبیل از راه مالیاتی بوده است

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: 117.5 میلیارد تومان از در‌آمدهای استان اردبیل در سال گذشته مربوط به منابع در‌آمدی مالیات بوده که همه این منابع در‌آمدی در پروژه‌ها و طر‌ح‌های عمرانی و اجرایی صرف شده است.

117.5 میلیارد تومان از در‌آمد استان اردبیل از راه مالیاتی بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول نوپرور صبح امروز همزمان با گرامیداشت روز مالیات در اردبیل اظهار داشت: بر اساس مواد برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور در‌آمد حاصل از مالیات در هر استان صرف پروژه‌های عمرانی، اجرایی و همچنین تامین هزینه‌های عمومی و جاری می‌شود که قطعاً درآمد حاصل از این استان نیز در این زمینه صرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از رقم 147.5 میلیارد تومان مجموع در‌آمد استان حدود 117.5 میلیارد تومان در‌آمد مالیاتی بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل افزود: بر اساس ماده 179 قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 82 قانون برنامه چهارم توسعه کشور در‌آمدهای استان از محل مالیات و سایر در‌آمدهای وصولی صرف پروژه‌ها و طرح‌هایی می‌شود که در حال اجراست که امسال نیز سهم در‌آمدی استان به رغم ابلاغ نشدن رسمی حدود 188 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

نوپرور ادامه داد: ‌پرداخت مالیات نوعی مشارکت در اجرای طرح‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و بخش‌های عمران و آبادانی است که به یقین هر چقدر درآمد مالیاتی بیشتر باشد به همان نسبت توسعه و ترقی نیز بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

این مسئول تصریح کرد: ما در یک سال گذشته علاوه بر این میزان در‌آمد مالیاتی رقمی در حدود 150 میلیارد تومان را نیز به عنوان عوارض ارزش افزوده به 22 شهرداری و 560 دهیاری پرداخت کردیم تا بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل یادآور شد: بر اساس قانون ارزش افزوده که از نیمه دوم سال 88 اجرایی شده و به تدریج بخش‌های مختلف اقتصادی را در برگرفته، هر مجموعه اقتصادی که سالانه فروشی معادل 300 میلیون تومان داشته باشد موظف به پرداخت ارزش افزوده است که این شامل تولید‌کنندگان،‌ کلیه واردکنندگان و صادر‌کنندگان و برخی از اصناف و کسبه نظیر طلافروشان و آهن‌فروشان شده که باید بر اساس نظام مالیاتی ارزش‌افزوده خود را پرداخت کنند.

نوپرور ابراز داشت: مالیات ارزش افزوده در حقیقت مالیات بر مصرف است که هر خریدار در ازای خرید خود درصدی از مالیات ارزش افزوده را پرداخت می‌کند و فروشنده یا صاحب مغازه موظف است ظرف سه ماه یعنی در پایان هر فصل این رقم را با سازمان مالیاتی تسویه کند و پرداختی خود را انجام دهد.

وی عنوان کرد: بر اساس ماده 167 مالیات مستقیم، شفاف‌سازی معاملات و مبادلات اقتصادی یک اصل به شمار می‌رود و نباید کسی از آن تبری کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: در همین رابطه امضای الکترونیکی برای مودیان طراحی شده تا به صورت آنلاین و محرمانه پرداختی خود را به شکل الکترونیکی انجام دهند که در این زمینه ارسال پیامک و اطلاع یافتن دیگران از پرونده‌های مالیاتی که جزو اسناد محرمانه به شمار می‌رود امکان‌پذیر نیست بلکه مودیان با امضای الکترونیکی می‌توانند در این زمینه نحوه پرداخت‌های الکترونیکی و آنلاین را داشته باشند.

70 درصد پرداخت مالیات‌ها با توافق و تمکین به قانون انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نوپرور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بیش از 70 درصد پرداخت مالیات با توافق سازمان مالیاتی و مودیان انجام شده و در قالب تمکین به قانون اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ در 30 درصد موارد که معمولاً بین مودیان و ماموران مالیاتی اختلاف نظر به وجود می‌آید با اعتراض مودیان این موضوع در مراکز قضایی تعیین شده مورد رسیدگی قرار گرفته و در قالب کمیسیون‌‌ها و مراجع رسیدگی کننده‌ حکم صادر می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با اشاره به جامع بودن سیستم رهگیری نحوه خرید و فروش کالا و ورود به بانک اطلاعاتی در این زمینه اظهار داشت: ما در کمتر از سه ثانیه امکان دسترسی به کلیه اطلاعات خرید و فروش صاحبان مغازه را داریم و این تولید اطلاعات باید از مراجع مختلف انجام شود تا کسی به خود حق فرار از مالیات و یا پرداخت نکردن آن را ندهد.

نوپرور ادامه داد: در کنار اقدامات قانونی و مستندات مبنی بر دریافت مالیات واقعی تلاش بر این است که اجحافی از سوی ماموران صورت نگیرد و اغماضی نیز در دریافت از حق و حقوق دولت صورت نگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود گفت: تجربه دنیا در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که اگر اعتماد و وثوق بین مودیان و ماموران مالیاتی صورت گیرد پرداخت مالیات به سهولت انجام می‌شود و فرد راغب به پرداخت مالیات بوده و این کار را در اجرای اصل عدالت اجتماعی لازم و ضروری می‌داند.

انتهای پیام/62001/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول