اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل عنوان کرد

وصول 77 هزار فقره اظهارنامه مالیاتی در اردبیل

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از 77 هزار فقره اظهار‌نامه مالیاتی در استان اردبیل وصول شده که در بخش‌های مختلف بوده است.

وصول 77 هزار فقره اظهارنامه مالیاتی در اردبیل

رسول نو‌پرور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این اظهار‌نامه که بخشی از آنها الکترونیکی بوده شامل مالیات بر در‌آمد، سرقفلی، ارث، مشاغل و... است که از مودیان در قالب اظهار‌نامه دریافت شده که گرایش به تقدیم اظهارنامه‌های الکترونیکی نیز روز‌افزون بوده است.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت دولت در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، عمرانی، مذهبی و ... و ضرورت ایجاد اشتغال با کسب منابع مالی پایدار و در‌آمدهای مکفی گفت: وصول در‌آمد یکی از بهترین و کامل‌ترین سیستم کسب در‌آمد برای دولت‌هاست که در تمام دنیا دریافت مالیات معمول بوده و رواج دارد.

وی خاطرنشان کرد: ‌نقش مالیات و وصول در‌آمدها برای دولت نقش شاخص و ممتازی است به طوری‌که دولت از قبل وصول مالیات تحقق اهداف خود را به شکل جدی پیگیری می‌کند به طوری‌که در تیرماه هر سال از سوی دولت فرصتی فراهم می‌آید تا مودیان مالیاتی بر اساس تکلیف و قانون اظهارنامه‌های خود را تسلیم کنند و از مزایای این خود اظهاری بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل یادآور شد: در سال گذشته کل اظهار‌نامه‌های مالیاتی وصول شده بیش از 77 هزار فقره بوده که بخشی از آنها نیز به شکل اظهار‌نامه‌های مالیاتی انجام شده است که امسال پیش‌بینی می‌کنیم این رقم افزایش یابد.

نوپرور گفت: اظهارنامه‌های الکترونیکی که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه و سایت سازمان اقدام به پر کردن فرم و تهیه این اظهارنامه کنند مزایای بسیار متفاوتی دارد که از جمله آن راحتی پرداخت مالیات بدون مراجعه به مراکز بانکی یا دفاتر مالیاتی است.

این مسئول با بیان اینکه با پرداخت مالیات در حقیقت شهروندان و هموطنان در بحث برقراری عدالت اجتماعی و مشارکت بالا در عمران و آبادانی سرزمین خود سهیم می‌شوند، عنوان کرد: نباید در این امر اجبار و اکراهی وجود داشته باشد بلکه مردم با استقبال و میل و رغبت به پرداخت مالیات اقدام کنند چرا که هر چقدر پرداخت مالیات بیشتر باشد به همان میزان عمران و آبادانی توسعه‌ای جدی پیدا می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با یادآوری اینکه بر اساس قانون، تهیه و تسلیم اظهارنامه‌های الکترونیکی توسط مودیان یکی از شیوه‌های مرسوم در عملیاتی کردن این حوزه به شمار می‌رود، ابراز داشت:‌ بر اساس دستور‌العمل‌هایی که وجود دارد و تفاهم‌نامه‌ای که ما با برخی از تشکل‌ها نظیر نظام مهندسی، سردفتران و مجموعه‌های غیر‌دولتی منعقد کردیم آنها می‌توانند با تدارک اظهارنامه‌های الکترونیکی مالیات از طریق شبکه و تامین زیر‌ساخت‌های مورد نظر از مزایای آن استفاده کنند.

نوپرور پیش شرط مراجعه به سایت و برخورداری از این مزایا را دریافت شماره اقتصادی و پر کردن فرم‌های مرتبط با پرونده الکترونیکی مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی اعلام کرد و افزود: برخی از مجموعه‌ها و شرکت‌ها که هنوز شماره اقتصادی خود را دریافت نکرده‌اند باید به سرعت به این کار اهتمام کنند و با ورود به سیستم و وارد کردن نام و نشانی خود در این سامانه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: البته اگر مودی نتواند با ورود به این سیستم اظهارنامه الکترونیکی را تقدیم کند ما آمادگی داریم اظهارنامه‌های دستی را نیز تا پایان تیرماه دریافت کنیم تا مودیان بتوانند از مزایای اظهارنامه‌ به شکل دستی نیز استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که مشمول پرداخت مالیات هستند باید با اخذ کد اقتصادی و رهگیری در این سامانه ورود پیدا کنند هر چند که شاید در ابتدای کار به دلیل برخی نقص‌ها و کوتاهی‌ها در زیر‌ساخت شبکه الکترونیکی این امر امکان‌پذیر نباشد که ما آمادگی داریم در فصل دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی آنها را به صورت دستی نیز دریافت کرده و به درخواست‌های مودیان رسیدگی کنیم.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول