اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس عنوان کرد

ارائه خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی در طرح بوستان‌های معرفت

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی این استان طرح هسته‌های فرهنگی و بوستان‌های معرفت را برای استفاده رایگان جوانان در تابستان برگزار می‌کند.

ارائه خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی در طرح بوستان‌های معرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، حجت‌الاسلام سید ولی‌الله محمودی نژاد در جلسه هم‌اندیشی مجریان طرح اوقات فراغت این استان اظهار داشت: نوجوانان و جوانان با مراجعه به کانون‌های فرهنگی مساجد می‌توانند در هسته‌ها و بوستان‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی ثبت‌نام و در ایام تابستان به صورت رایگان از سرویس‌های فرهنگی و ورزشی این مجموعه استفاده کنند.

وی افزود: این طرح‌ها در راستای آشنایی بیشتر جوانان با مسائل عقیدتی، اخلاقی، اعتقادی، هنری و ورزشی ارائه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس خاطرنشان کرد: در فرهنگ و اندیشه اسلامی، اوقات فراغت با بیهودگی، معطلی و روزمرگی، سازگاری ندارد و از این رو مسئولان فرهنگی کشور باید بیشتر به فکر اوقات فراغت  نوجوانان و جوانان باشند.

وی ادامه داد: فلسفه اوقات فراغت، ارتباطی منطقی با فلسفه زندگی دارد و در حقیقت زیرمجموعه و تابعی از آن است.

محمودی تصریح کرد: اوقات فراغت، با اوقات رسمی زندگی فرد نیز ارتباط دارد و چنانچه فرد بتواند از اوقات رسمی خود به خوبی استفاده کند، قادر به استفاده مطلوب از اوقات فراغت نیز خواهد بود.

این مسئول فرهنگی با تاکید بر اینکه جوانان درصد بزرگی از جامعه ما را تشکیل داده‌اند، اضافه کرد: مسئولان فرهنگی کشور باید بیشتر به صورت کارشناسی و با برنامه به فکر پر کردن اوقات فراغت جوانان باشند.

محمودی نژاد در ادامه بیان کرد: برنامه‌ریزی در راستای اوقات فراغت مطلوب، آثار و پیامدهای مثبتی در زندگی انسان دارد که از جمله آن بهره‌گیری مناسب از اوقات فراغت و استفاده بهینه از وقت‌های آزاد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: افرادی بهتر از دیگران به نیازهای زندگیشان پاسخ می‌دهند که بهتر بتوانند از اوقات فراغت خود بهره ببرند.

وی ابراز داشت: توجه و به‌کارگیری نظرات نوجوانان و جوانان در برنامه‌ریزی اوقات فراغت و لحاظ کردن سن شرکت‌کنندگان در صورتی که تنوع روحی جوانان نیز رعایت شود، می‌تواند تاثیر به‌سزایی در اجرایی موفق طرح داشته باشد.

به گفته وی، جوانان «تنوع طلب» و «نوگرا» هستند و برنامه‌ای که واجد چنین ویژگی‌هایی باشد، از جاذبه بیشتری برای این نسل برخوردار است.

محمودی نژاد در پایان گفت: تشویق نسل جوان به داشتن برنامه‌ای مفید و جامع که شامل برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، ورزش و فعالیت‌های فیزیکی، کتابخوانی، برنامه‌های هنری همچنین آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی باشد، می‌تواند در رفع مشکلات روحی جوانان و نوجوانان دختر و پسر موثر باشد.

انتهای پیام/2448/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول