اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با مدیرکل ارشاد کرمانشاه مطرح شد

تحول بی‌سابقه در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با ارائه گزارش کلی از اقدامات انجام شده در حوزه کاری خود، گفت: تحول بی‌سابقه در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر اساس مستندات رخ داده است.

تحول بی‌سابقه در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه

حجت‌الاسلام محمد آفتابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص عناوین به دست‌آمده و اقدامات انجام شده توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در سال‌های اخیر گفت: تجلیل از فعالیت‌های ستاد اقامه نماز اداره‌کل توسط وزارت‌خانه و ستاد استان از افتخارات به‌دست ‌آمده در سال 90 در بخش قرآنی و کانون‌های فرهنگی مساجد است.

وی افزود: تجلیل و تقدیر از اداره‌کل در راستای فعالیت‌های قرآنی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تجلیل از فعالیت‌های آموزشی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد در سطح کشور و کسب رتبه برتر کشوری در این حوزه در سال 91 از جمله عناوین دیگر برتر در بخش قرآنی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بوده است.

آفتابی با اشاره به کسب رتبه سوم هفته پژوهش در سال 90 در سطح استان، تصریح کرد: تجلیل از فعالیت‌های پژوهشی اداره‌کل در سال 91 در سطح استان و انتخاب مدیرکل به‌عنوان پژوهشگر برتر از جمله عناوین این اداره‌کل در بخش پژوهشی است.

آفتابی در خصوص عناوین برتر در حوزه هنرهای تجسمی و دیجیتال عنوان کرد: کسب رتبه برتر کشوری توسط مجتمع دیجیتال آیت‌الله نجومی در سال 91، کسب رتبه نخست کشوری در بخش فرهنگی توسط دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در بین مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر وزارت ارشاد و کسب رتبه برتر جهانی در حوزه عکس توسط عکاس کرمانشاهی عضو انجمن عکاسی استان کرمانشاه، از جمله این عناوین است.

وی خاطر نشان کرد: کسب رتبه دوم کشوری مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه در بین همه مراکز علمی کاربردی کشور در سال 91 از لحاظ فعالیت‌های فرهنگی و تجلیل از مدیرکل در اختتامیه جشنواره بین‌المللی آخرین منجی با حضور وزیر ارشاد از دیگر عناوین در حوزه هنرهای تجسمی و دیجیتال بوده است.

*اجرای 1700 نمایش در سطح استان کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از اجرای یک‌هزار و 700 نمایش در سال گذشته در سطح استان کرمانشاه خبر داد و افزود: کسب عناوین برتر در جشنواره تئاتر شهروند و جشنواره لاله‌های سرخ اندیمشک، کسب رتبه عالی اداره‌کل در حوزه نمایش در سطح کشور در سال 91، برگزاری یادواره تئاتر خیابانی مقاومت، تئاتر استانی، تئاتر نوروز و تئاتر راهیان نور از افتخارات به‌دست آمده در حوزه تئاتر است.

این مقام مسئول تصریح کرد: راه‌اندازی سایت تئاتر شهر کرمانشاه، افتتاح تئاتر شهر کرمانشاه و انتخاب به‌عنوان بهترین تئاتر شهر کشور، کسب سه عنوان برتر در جشنواره ملی نمایش‌نامه‌نویسی و راه‌اندازی سامانه پیامکی تئاتر شهر با بیش از یک‌هزار و 250 عضو از دیگر افتخارات طلایی این اداره‌کل در عرصه تئاتر است.

به گفته آفتابی، کسب رتبه برتر نقش زن در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سال 90 توسط ثریا شیرزادی، اجرای تئاتر رایگان برای عموم مردم، برگزاری اردیبهشت تئاتر استان با حضور معاون وزیر و هنرمندان مطرح کشور و تشکیل شورای سامان‌دهی تئاتر استان کرمانشاه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور افتخاری دیگر است.

وی در خصوص ارزیابی عملکرد شاخص‌های عمومی و اختصاصی گفت: در شاخص‌های اختصاصی و عمومی در بین دستگاه‌های دولتی استان در سال 90 به رتبه‌ای عالی رسیدیم و موفق به کسب ارتقاء رتبه از 24 به 8 کشوری در ارزیابی شاخص‌های اختصاصی و عمومی در سال 90 شدیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: کسب رتبه نخست مدیران دستگاه‌ها   در جشنواره معرفی برترین‌های اوقات فراغت استانداری و کسب رتبه نخست کارشناسان اوقات فراغت دستگاه‌ها در سال 91 در جشنواره معرفی برترین‌های اوقات فراغت استانداری موفقیتی دیگر در عرصه اوقات فراغت است.

*راه‌یابی گروه موسیقی خیام به جشنواره بین‌المللی افتخاری بزرگ است

این مقام مسئول راه‌یابی گروه موسیقی خیام به جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سال 91 را افتخاری بزرگ در این عرصه دانست و افزود: در سال 90 گروه موسیقی آوا در جشنواره موسیقی محلی ایلام به رتبه‌ای برتر دست یافت.

وی با اشاره به اینکه در سال 91 موفق به کسب رتبه نخست فیلم‌نامه‌نویسی رضوی در مشهد شده‌ایم، گفت: کسب رتبه برتر جشنواره فیلم فجر در بین 10 استان برگزار کننده جشنواره، کسب رتبه نخست فیلم‌نامه‌نویسی در جشنواره فیلم رویش، کسب رتبه نخست در جشنواره نماز در آیینه زندگی همدان از عناوین به‌دست آمده در بخش فیلم و مستند در سال 91 است.

آفتابی در پایان با اشاره به اینکه توسط انجمن سینمای جوان در حوزه فیلم مستند و فیلم‌نامه‌نویسی در جشنواره ملی فیلم‌نامه‌نویسی رضوی عناوینی برتر به‌دست آورده‌ایم، اعلام کرد: کسب رتبه برتر در جشنواره نماز نیایش در قم در زمینه فیلم مستند، کسب رتبه دوم در جشنواره عمار فیلم مستند و کسب رتبه سوم در حوزه انیمیشن رضوی در لرستان از عناوین به‌دست آمده بخش فیلم و مستند در سال 91 است و این اقدامات تنها بخشی از موضوعاتی است که انجام شده است.

انتهای پیام/2700/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول