اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز خبر داد

تجلیل از شاعران پیشکسوت شیراز در طول سال

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز گفت: در طول سال دو نشست صمیمی بین این معاونت و اساتید پیشکسوت شعر برگزار و نیازها و انتظارات متقابل بحث و بررسی می‌شود.

تجلیل از شاعران پیشکسوت شیراز در طول سال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه شعر جذاب، بامعنا، روان و پر از واژه‌های ویژه شیرازی، یکی از میراث گرانبهای این شهر است، اظهار داشت: سرودن این اشعار و تنظیم و ترسیم اصول و قواعد ادبی کار هر شخصی نیست که این تصویرگری کلامی یکی از نقاط عطف شیراز است.

وی افزود: بر همین اساس از سال 91 با همکاری و درخواستی که از اساتید پیش‌کسوت انجام شد، چند انجمن شهر با لهجه‌های شیرازی، انجمن شعر دفاع مقدس، انجمن شعر فارسی و ... در حوزه معاونت و در مرکز شیرازشناسی به عنوان یکی از مراکز پاس‌دارنده فرهنگ و ادب فارسی راه‌اندازی شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به اینکه در طول سال دو نشست صمیمی بین معاونت و اساتید پیش‌کسوت برگزار و آخرین وضعیت انجمن، نیازها و انتظارات متقابل بحث و بررسی می‌شود، گفت: در آخرین جلسه حوزه معاونت فرهنگی ضمن ابراز رضایت از اقدامات انجام شده، موارد مورد نیاز پیش روی انجمن را بررسی کرد.

فرخ‌زاده با بیان اینکه میهمان ویژه این جلسه دکتر نفیسی بود، خاطرنشان کرد: یکی از انتظارات مطرح شده توسط این حوزه معاونت، همکاری و سازماندهی تمام گروه‌های هنری توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب خانه هنرمندان بود.

وی افزود: بهترین مرجع راه‌اندازی انجمن هنرمندان هستند و ما نیز در کنار آنان برای تامین بخشی از امکانات و رایزنی‌های اداری خواهیم بود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز اظهار داشت: معرفی شیراز و آثار آن در سطح بین‌الملل به ویژه پیمان‌های فرهنگی بین‌المللی شیراز در قالب خواهرخواندگی پیمان اکو، یونسکو و میراث فرهنگی معنوی (ICCN) توسط هنرمندان و مترجمان و دست‌اندرکاران فضای مجازی و نیز تورگردانان و آژانس‌های گردشگری از امور مهمی است که امروز مغفول مانده و نیاز به توجه اساسی دارد.

فرخ‌زاده ادامه داد: درخواست معاونت فرهنگی در این جلسه برای ایجاد کارگروهی از پیشکسوتان به منظور ارزیابی چهره‌های ماندگار هنری شهر شیراز و معرفی برای تجلیل از آنان در مناسبت‌های پیش رو بود.

وی بیان کرد: از دیگر مصوبات این جلسه برپایی رایگان نمایشگاه آثار تجسمی در نگارخانه آبگینه، نشر چند جلد کتاب با موضوعات میراث فرهنگی معنوی و سنت‌های شیرازی و در صورت امکان با ترجمه زبان‌های مختلف، اختصاص نیم صفحه از هفته‌نامه شهر راز به خانه شعر مرکز شیرازشناسی و تجلیل از پنج شاعر پیش‌کسوت با تشخیص خانه شعر در طول سال از جمله مصوبات این جلسه بود.

فرخ‌زاده خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین حمایت از پژوهش با موضوع میراث فرهنگی معنوی با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی شهرداری شیراز، برگزاری نشست‌های تخصصی در قالب همایش و سمینار و بررسی در مورد اساسنامه مرکز شیرازشناسی در حوزه ادبیات و ارائه نظرات و ارسال به هیئت مدیره سازمان فرهنگی اجتماعی برای تصویب توسط اعضای خانه شعر مرکز شیرازشناسی به تصویب رسید.

انتهای پیام/2448/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول