اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

حمایت همگانی از رئیس جمهور منتخب مهم‌ترین تأکید رهبر معظم انقلاب است

امام جمعه شهرضا گفت: تشکیل کابینه دولت جدید از مهم‌ترین مباحث کنونی جامعه است و براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همگان باید حامی رئیس جمهور منتخب در این عرصه خطیر باشند.

حمایت همگانی از رئیس جمهور منتخب مهم‌ترین تأکید رهبر معظم انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز با بیان این مطلب در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: حفظ و رعایت تقوا امر مهمی است که باید در تمامی امور زندگی بشر از قبیل رفتار، کردار و گفتار به شایسته‌ترین شکل ممکن به منصه ظهور برسد.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان به عنوان یک فرصت طلایی برای استغفار به درگاه الهی مطرح است و همگان باید از این مهلت کوتاه حداکثر استفاده لازم را برای بازگشت به اصل خویش داشته باشند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه تقویت اخلاق اسلامی از مهم‌ترین برکات ماه رمضان به شمار می‌رود، افزود: مسایلی از قبیل تکریم یتیمان، حل مشکلات و نارسایی‌های اجتماعی، رسیدگی به امور همنوعان و مهربانی و عطوفت با دیگران از مهم‌ترین برکات ماه رمضان است که به خوبی در سطوح مختلف جامعه آشکار می‌شود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه 14 تیر به عنوان روز قلم نام‌گذاری شده است، اذعان داشت: قلم از جایگاه و مرتبه والایی در فرهنگ و تعالیم دینی ما برخوردار است و از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین ابرازها برای خدمت صادقانه به دیگران یاد شده است.

یعقوبی با اشاره  به اینکه رعایت جایگاه و مرتبه قلم از سوی اصحاب فرهنگ و رسانه از بارزترین مصادیق حفظ تقوا در جامعه به شمار می‌رود، بیان داشت: اینکه به طور مثال عده‌ای با استفاده غیراصولی  و ضد اخلاقی درصدد استفاده از قلم برای تخریب یا نابودی دیگران باشند امر ناپسند و زشتی است که بدون شک شایسته جامعه اسلامی نیست.

وی در ادامه با تشریح رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت حفظ جایگاه مقدس قلم در جامعه، یادآور شد: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هتک حیثیت دیگران با استفاده از قلم به عنوان یک عمل زشت و ضدارزشی در جامعه مطرح است و اینکه عده‌ای با به کارگیری قلم خود در مسیر اشتباه، درصدد ثروت اندوزی باشند، پسندیده نیست.

امام جمعه شهرضا با اشاره به حوادث روز گذشته در کشور مصر، اظهار داشت: تمامی مشکلات کنونی مصر ناشی از عدم وجود رهبر مقتدر در این کشور است و کشور ما به عنوان یک مصداق بارز برای اهمیت و جایگاه رفیع رهبری در هدایت و محافظت از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی در جهان مطرح است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم باید مهم‌ترین اولویت دولت آینده باشد، افزود: بیکاری، تورم و تحریم‌های گسترده مشکلات قابل توجهی را برای کشور ما به همراه داشته است و دولت آینده باید با اتخاذ تدابیر لازم در راستای حل این مسایل تلاش کند.

یعقوبی در پایان با اشاره به اینکه تشکیل کابینه جدید در دولت آینده از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم به شمار می‌رود، تصریح کرد: براساس فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب با حمایت اقشار مختلف جامعه زمینه دستیابی به اهداف بزرگ در دولت آینده محقق می‌شود.

انتهای پیام/63011/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول