اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ رئیسی در جمع مبلغان ماه رمضان:

حوزوی بودن روحانی عامل بخشی از اقبال مردم به اوست

معاون اول قوه قضائیه گفت: تردید نداریم که بخشی از آرای مردم به حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به دلیل حوزوی بودن وی بوده است.

حوزوی بودن روحانی عامل بخشی از اقبال مردم به اوست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در گردهمایی مبلغان ماه مبارک رمضان که پیش از ظهر امروز در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به شهدای فراوان روحانی در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه هیچ‌گاه مردم را تنها نگذاشته‌ و خود در خط مقدم دفاع از اسلام و کشور قرار داشته‌اند.

وی افزود: تمام روحانیون وظیفه دارند جایگاه رهبری و حوزه‌ها را حفظ کرده و اجازه ندهند توطئه‌های دشمنان موجب تضعیف روحانیت شود.

معاون اول قوه قضائیه جریان‌های سلفی‌گری، وهابیت و مسیحیت و نفوذ آنها را از جمله عوامل تضعیف روحانیت دانست و گفت: باید مقابله علمی و منطقی با این جریانات مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در برخی کشورهای آفریقایی برخی مبلغان مسیحی روزها و ماه‌ها در مناطق دوردست به تبلیغ می‌پردازند و بسیاری را به مسیحیت متمایل می‌کنند بنابراین مبلغان شیعه هم باید تلاش خود را بیشتر کنند.

رئیسی با اشاره به گسترش رسانه‌های ارتباط جمعی و فراهم شدن زیرساخت فضای الکترونیک در همه خانه‌ها خاطرنشان کرد: با این حال وعظ و خطابه و منبر هنوز تأثیر و جایگاه خود را دارند و باید این امر را به عنوان افتخاری بزرگ برای تشیع و اسلام حفظ کرد.

معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: امروز مواد مخدر و اعتیاد جزو مشکلات اصلی جامعه ما هستند و قوه قضائیه هم برخورد لازم را با این پدیده دارد؛ ناهنجاری‌های اجتماعی و فساد اخلاقی هم از جمله خطرات مهم هستند که باید به وسیله توجه به خداوند که مورد تاکید امام راحل نیز قرار داشت با این جریانات مقابله کرد.

وی با بیان اینکه خدا فراموشی و خودفراموشی ریشه بسیاری از جرایم هستند گفت: روحانیون و مبلغان باید در بیان بایدها و نبایدها، امر به معروف و نهی از منکر و احیای این فریضه تلاش ویژه‌ای داشته باشند و با استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان مردم را با این مسائل آشنا کنند.

رئیسی افزود: توجه به معاد یکی از بهترین ابزارها برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر است و مردم نباید همه امور را به گردن نظام و دستگاه‌های نظارتی بیندازند بلکه باید خود وارد عمل شوند و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنند و در این میان روحانیون و مبلغان تأثیر بسزایی خواهند داشت.

معاون اول قوه قضائیه گفت: اقبال جامعه ایرانی به روحانیت همواره وجود داشته و امروز هم شاهد این مسئله هستیم؛ تردید نداریم که بخشی از آرای مردم به حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به دلیل حوزوی بودن وی بوده است.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول