اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله موسوی جزایری:

روحانیون با نسل جوان ارتباطی صمیمی برقرار کنند

نماینده ولی فقیه در خوزستان از روحانیون خواست تا در ایام تبلیغ و ماه رمضان با جوانان، ارتباطی صمیمی برقرار کنند.

روحانیون با نسل جوان ارتباطی صمیمی برقرار کنند

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در حاشیه همایش «ماه خدا، راه خدا» که از سوی موسسه علمی فرهنگی امام هادی (ع) برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: از همه روحانیون می‌خواهم که با جوانان ارتباطی صمیمی برقرار کنند و این ارتباط در ایام تبلیغ بیشتر شود.

وی با تاکید بر‌ این نکته که روحانیون وظایف خودشان را می‌دانند افزود: به مردم توصیه می‌کنم قدر ماه رمضان را بدانند زیرا ماه ضیافت الهی است.

*تبلیغ وظیفه است

امام جمعه اهواز گفت: مردم از وجود روحانیون استفاده کنند و در روستا‌ها نیز برای استفاده بهتر از ماه ضیافت الهی، از علما و روحانیت دعوت کنند زیرا فرصت مناسبی است که از معارف دینی بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: توصیه اکید این است که در شهر‌ها و روستاهای مختلف علما دعوت شوند تا معارف دین را بیان کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این نکته که روحانیون باید هدفشان خدا باشد افزود: تبلیغ یک وظیفه واجبی است که بر عهده ماست.

*قدر ماه رمضان را بدانیم

وی با بیان این نکته که ارشاد جاهل و امر به معروف و نهی از منکر هر دو از کارهای واجب هستند اضافه کرد: این‌ها کارهایی است که علما و روحانیون در آن تخصص دارند.

این استاد حوزه علمیه اهواز با تاکید بر این مطلب که فرصت ماه رمضان را همه باید قدر بدانیم افزود: در این ماه مبارک، قرائت قرآن داشته باشید زیرا روایت داریم هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن نیز ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه اظهار کرد: به روحانیون  توصیه می‌کنم ارتباط صمیمی با نسل جوان داشته باشند هر چند ممکن است در برخی امور و مکان‌ها، افراد سالخورده و پیر ارتباط روحانیون با جوانان را نپسندند.

*خانواده‌ها فرزندان خود را دریابند

به گفته نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خانواده‌ها و افراد مسن‌تر باید بدانند که اگر جوانان منحرف شوند آن‌ها به دردسر می‌افتند آن وقت برای پیدا کردن راه چاره به ما مراجعه می‌کنند که ممکن است کار از کار گذشته باشد پس از آن‌ها می‌خواهم فرزندان خود را دریابند و اجازه دهند به مساجد بیایند و در محافل دینی شرکت کنند.

*قدر جوانان را بدانید

موسوی جزایری در ادامه گفت: از جوانان می‌خواهم که احترام بزرگتر‌ها را داشته باشند و آن‌ها را پدران خود بدانند.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: به بزرگتر‌ها هم توصیه می‌کنم که قدر جوانان را بدانند زیرا این‌ها شخصیت مهمی دارند و اگر به سراغ شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی، مواد مخدر یا دوست ناباب بروند منحرف شده و از دست می‌روند.

انتهای پیام/72010/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول