اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ رئیسی در جمع مبلغان ماه رمضان:

روحانیت مطمئن‌ترین مرجع مردم ایران است

معاون اول قوه قضائیه گفت: با وجود تمام تبلیغات مسموم دشمنان، روحانیون مطمئن‌ترین گروه مرجع در نزد مردم ایران هستند.

روحانیت مطمئن‌ترین مرجع مردم ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در گردهمایی مبلغان ماه مبارک رمضان که پیش از ظهر امروز در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار کرد: علمای دین در طول تاریخ دو وظیفه مهم تعلیم و تعدیل اجتماع را بر عهده داشته‌اند.

وی افزود: قول و فعل پروردگار در عالم هستی مشهود است و دانشمندان در هر علمی اگر با این تفکر وارد شوند می‌توانند معارف الهی را ببینند و به دیگران هم نشان دهند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه قرآن کریم میان تزکیه مثبت و منفی تفاوت‌هایی قائل است خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در این دنیا خود را افرادی مهذب و اعمال خود را صحیح می‌دانند اما این امر در راستای خودستایی است که نمونه بارز آن قوم یهود هستند.

وی ادامه داد: تزکیه صحیح جز در چارچوب رعایت بایدها و نبایدهای الهی و احکام دینی به دست نمی‌آید؛ مبلغان دینی نباید در کار خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر از هیچ کس هراسی داشته باشند.

رئیسی با اشاره به ضرورت فهم صحیح دین از سوی مبلغان گفت: کسانی که بخواهند کار تبلیغ دین را انجام دهند از سوی خودخواهان و خودستایان مورد هجمه قرار می‌گیرند؛ امروز بسیاری از کشورها شبکه‌های ایرانی را از روی ماهواره‌های خود حذف کرده‌اند و این در حالی است که مبتذل‌ترین شبکه‌ها و سایت‌ها که اخلاق اجتماعی را هدف گرفته‌اند همچنان فعالیت می‌کنند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه چند هزار کانال تلویزیونی در داخل ایران قابل دریافت هستند گفت: با این حال غرب تحمل چند شبکه محدود ایرانی و اسلامی را نداشته و آنها را از روی ماهواره‌ها قطع می‌کند زیرا تحمل گسترش حقیقت را ندارد.

وی اضافه کرد: امروز آنچه به حقیقت در جوامع بشری تاثیرگذار بوده همان سخن حقی است که از جایگاه تبیین معارف قرآنی و تربیت یافتگان حوزه‌های علمیه بیان می‌شود و این جایگاه تفاوتی اساسی با تمام مبلغان مختلف در سراسر جهان دارد؛ صیانت و قیادت تفاوت‌هایی اساسی با یکدیگر دارند زیرا مبلغان شیعه دیگران را با خود همراه می‌سازند اما دیگر مبلغان تنها راه را نشان می‌دهند.

رئیسی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در قله معارف الهی و اسلامی قرار داشتند گفت: خطبا و نویسندگان عالم شیعه مردم را رها نمی‌کنند بلکه بعد از آنکه خود به قله رسیدند دست دیگران را هم می‌گیرند تا آنها را هم بالا بکشند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به حساسیت‌های فراوان ساختار روحانیت شیعه عنوان داشت: با وجود تمام تبلیغات مسموم دشمنان، روحانیون مطمئن‌ترین گروه مرجع در نزد مردم ایران هستند.

وی روحانیت را تاثیرگذارترین جریان در نظام اسلامی و در میان اجتماع ایرانی دانست و افزود: به همین دلیل دشمنان از حمله به این ساختار قدرتمند چشم‌پوشی نمی‌کنند.

رئیسی ادامه داد: خیزش مردم ایران علیه استبداد داخلی در زمان رژیم پهلوی به همت روحانیت صورت گرفت؛ امروز می‌بینیم که در مصر تنها یک سال پس از تشکیل دولت اغتشاشات زیادی روی می‌دهد و رئیس جمهور دستگیر می‌شود اما در ایران چنین نبوده است.

معاون اول قوه قضائیه خطاب به مردم مصر گفت: باید بدانید که محور اتحاد شما محبت به اهل بیت(ع) است و این مسئله در طول تاریخ سابقه داشته است.

وی بیان داشت: تا زمانی که نفوذ غرب و نظام سلطه ولو به عنوان یک رده در حکومت باقی بماند آن دولت روز خوش به خود نخواهد دید؛ رمز موفقیت جمهوری اسلامی این است که به برکت تلاش‌های امام خمینی(ره) تمام راه‌های نظام سلطه در ایران قطع شده است.

رئیسی با اشاره به تاثیر کلام مرجعیت شیعه اظهار کرد: میرزای شیرازی پس از صدور فرمان تنباکو و تاثیر آن در شکست دشمنان ناراحت بود و دلیل این نگرانی را پی بردن دشمن به نفوذ مرجعیت می‌دانست؛ روحانیون باید بدانند در میان اجتماع تاثیر فراوانی دارند.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول