اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غرویان در گفت‌وگو با فارس:

ارتباط دولت جدید و حوزه واقعی باشد

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه ارتباط دولت با حوزه واقعی باشد و فقط به شعار و حرف اکتفا نشود، گفت: تدبیر و درایت حجت‌الاسلام روحانی ارتباط میان حوزه و دولت را به خوبی مدیریت خواهد کرد.

ارتباط دولت جدید و حوزه واقعی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انتخاب دولت منتخب از سوی مردم اظهار کرد: تمام گروه‌های سیاسی باید به انتخاب مردم احترام بگذارند.

وی در خصوص مهم‌ترین اولویت‌های دولت یازدهم تصریح کرد: به نظر می‌رسد در رأس مهم‌ترین مطالبات مردم، مسائل اقتصادی و به ویژه مهار گرانی و تورم است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: دولت منتخب باید برنامه‌های اقتصادی مدون خود را برای رفع مشکلات اقتصادی به اجرا برساند.

غرویان یکی دیگر از مهم‌ترین اولویت‌های دولت یازدهم را برقراری روابط عادلانه و مسالمت‌آمیز با سایر کشورها در عرصه دیپلماسی بین‌المللی دانست و اضافه کرد: روابط با کشورهای جهان در شرایط فعلی بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه برطرف کردن فضای تندروی‌ها و بداخلاقی‌ها در عرصه جامعه یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت یازدهم باشد، اضافه کرد: این فضای نامناسب مردم را خسته کرده و باید فضای دوستی، محبت و اخلاق در جامعه حاکم شود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی را باید با منطق، گفت‌وگو و عقلانیت حل کرد، تصریح کرد: استفاده از ابزار فشار، تحمیل و زور برای تغییر رویکردهای فرهنگی مناسب نیست.

غرویان تاکید کرد: مسائل فرهنگی با فکر ارتباط مستقیمی دارد و باید در این مسائل با درایت، منطق و استدلال برای مردم مسائل را به خوبی توضیح داد و فطرت‌ها را بیدار کرد.

وی به نقش دیگر گروه‌ها در زمینه حل مسائل فرهنگی اشاره کرد و افزود: مبلغین، نویسندگان، رسانه‌ها و اهل فرهنگ می‌توانند با بیان خود در زمینه حل مسائل فرهنگی پیشگام باشند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه خود مردم باید از درون به مسائل فرهنگی برسند، تصریح کرد: این پذیرش در دل‌های مردم وجود دارد اگر چه ممکن است زمان‌بر باشد.

غرویان با اشاره به اینکه باید منتظر انتخاب تیم فرهنگی و سیاست‌های دولت یازدهم در این زمینه باشیم، اضافه کرد: رسیدگی به مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها یکی از نکاتی است که باید مورد توجه دولت آینده باشد.

وی برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی را یکی دیگر از مطالبات دانست و تصریح کرد: به بحث آزاد و فضای نقد و انتقاد باید در جامعه بیشتر پرداخته شود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه در خصوص اولویت دولت یازدهم در بخش آموزش و پرورش اظهار کرد: باید برنامه‌ها به شکلی حرکت کند که دانش‌آموزان برای حضور در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی آینده تربیت شوند.

غرویان در خصوص رابطه دولت یازدهم با حوزه علمیه، گفت: باید ارتباط دولت با حوزه و مراجع عظام بسیار قوی باشد و رابط این دو نهاد باید کسانی باشند که وجاهت حوزوی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فرد رابط میان حوزه علمیه و دولت باید مقبول دولت و طلاب باشد، اضافه کرد: دولت کسانی را در این زمینه انتخاب کند که به طور مستمر با حوزه مرتبط باشند و نظرات مراجع را بگیرند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه باید ارتباط دولت با حوزه واقعی باشد و فقط به شعار و حرف اکتفا نشود، اضافه کرد: حجت‌الاسلام روحانی با تدبیر و درایت ارتباط میان حوزه و دولت را به خوبی مدیریت خواهد کرد.

غرویان همچنین خواستار حمایت ویژه دولت منتخب از جامعة المصطفی العالمیه شد و گفت: امیدواریم دولت جدید امکانات بیشتری را در اختیار این نهاد حوزوی قرار دهد چرا که طلاب غیرایرانی پیام رسان انقلاب به دنیا هستند.

انتهای پیام/78008/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول