اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادگار هشت سال دفاع مقدس:

سربلندی ایران حاصل سر فدا کردن شهداست

یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: سربلندی امروز ایران در دنیا حاصل سر فدا کردن شهدای دفاع مقدس است.

سربلندی ایران حاصل سر فدا کردن شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از زیباکنار، محمود رفیعی شامگاه پنجشنبه در نخستین یادواره سرداران شهید نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هشتمین یادواره شهدای گمنام مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) با اشاره به زیارت جامعه کبیره اظهار کرد: امام هادی (ع) درس امام‌شناسی به شیعیان را آموخته است.

وی دعای ائمه (ع) را درس توحید عنوان کرد و افزود: تکامل انسان‌ها در گرو شناخت امام زمان است و افراد به وسیله امام زمان خود آزمایش می‌شوند.

رفیعی با بیان اینکه فاطمه (س) توسط علی (ع) آزمایش شد، خاطرنشان کرد: فاطمه (س) خود را سپر علی (ع) قرار داد تا دین خدا باقی بماند.

یادگار هشت سال دفاع مقدس به آزمایش ابوالفضل (ع) در زمان امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: عباس (ع) اگر به مقام باب‌الحوائج رسید، به دلیل سربلند بیرون آمدن از آزمایش امامت بود.

وی با تاکید براینکه شهدا در دوران دفاع مقدس با امام زمان خود آزمایش شدند، تصریح کرد: سر شهدای دفاع مقدس هنگام شهادت بر بالین مهدی فاطمه (س) بود.

رفیعی شهدا را دارای مقام ولایت دانست و یادآور شد: مقام ولایت دارای مرتبه‌هایی است و هر فرد به اندازه قرب الهی به مقام ولایت می‌رسد.

یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه دروازه شهادت در دوران دفاع مقدس باز بود، اظهار کرد: رزمندگان با شهادت به همسایگی امام حسین (ع) نایل می‌شدند.

وی دعای شهادت را عظیم‌ترین دعاها توصیف کرد و افزود: آنها که به شهادت رسیدند تصادفی نبود بلکه برای شهادت انتخاب شدند.

رفیعی رزمندگان دفاع مقدس را سربازان و یاران امام زمان (عج) خواند و تصریح کرد: سربلندی امروز ایران در دنیا حاصل سر فدا کردن شهدای دفاع مقدس است.

یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه بعضی از افراد با نامردی بدون اینکه به جبهه‌ها رفته باشند در مراسم‌ها چفیه به گردن خود می‌اندازند، بیان کرد: عده‌ای برای اینکه به پست و مقام برسند رزمندگان را پس می‌زنند.

وی سخت‌ترین لحظه انسان در سفر زندگی را لحظه جان‌سپاری عنوان کرد و گفت: نفس بسیاری از رزمندگان قطع شد تا اکنون بتوانیم نفس بکشیم.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول