اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس مطرح شد

گفته‌های قابل توجه دختر یکی از شهدای واقعه ایرباس

نجمه ارشد دختر یکی از شهدای ایرباس که در 15 سال اخیر در راستای شرکت در مراسم 12 تیر از تهران خود را به محل شهادت پدر در آبهای خلیج فارس می‌رساند، پیرامون این مراسم و نحوه برگزاری آن گلایه‌ها، گفته‌ها و انتقادات قابل توجهی دارد.

گفته‌های قابل توجه دختر یکی از شهدای واقعه ایرباس

نجمه ارشد امروز در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت واقعه 12 تیرماه 1367 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه تا 10 سال پس از این حادثه خانواده وی این امر را که پدرشان در چنین سانحه‌ای به شهادت رسیده است را باور نمی‌کردند، اظهار کرد: در تیر 67 من 10 سال داشتم و الان 15 سال است که به طور مداوم هر سال در روز 12 تیرماه در محل فرود آمدن پیکر شهدای ایرباس در خلیج فارس حضور می‌یابم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: می‌خواهم به مسئولان مربوطه این را بگویم که چرا نسبت به پرداختن به این واقعه و تاریخ‌نگاری و همچنین اطلا‌ع‌رسانی در باب آن توجه لازم را ندارند.

ارشد اضافه کرد: متاسفانه به جز سال‌های اول که بنیاد شهید برای خانواده شهدای ایرباس در شهرهای دیگر بلیط هواپیما تهیه می‌کرد در سال‌های اخیر حتی خانواده‌ شهدا برای شرکت در مراسمی که در هرمزگان گرفته می‌شود، نیز فراخوانده نمی‌شوند.

وی افزود: مشخص نیست چرا مسئولان مربوطه آن‌گونه که باید در حد لازم به مراسم بزرگداشت این واقعه که 290 ایرانی در آن به شهادت رسیده‌اند اهمیت نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه در این سال‌ها به طور پیوسته در مراسم روز 12 تیر در بندرعباس حضور یافته است، بیان داشت: حتی در شهر بندرعباس نیز اطلا‌ع‌رسانی کافی از این واقعه صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: نباید وضعیت به نحوی باشد که خانواده شهدای ایرباس این حس را پیدا کنند که این شهدا مورد توجه کافی قرار ندارد.

ارشد در پایان از نحوه برگزاری مراسم روز 12 تیر در بندرعباس نیز انتقاد کرد و گفت: در این سال‌ها طراحی‌ها و برنامه‌های اجرا شده در این روز در آبهای خلیج فارس به نحوی است که برخی‌ها آنرا با پیک نیک اشتباه می‌گیرند و باید گفت مراسم برگزار شده برازنده شهدای ایرباس نیست.

انتهای پیام/88001/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول