اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام راستگو:

مسائل معنوی و عرفانی را می‌توان با قصه‌گویی بیان کرد

کارشناس و مبلغ قصه‎گوی مذهبی با اشاره به اینکه قصه منحصر به خردسال نیست و برای همه اقشار با معلومات متفاوت کاربرد دارد،‌ گفت: مسائل معنوی و عرفانی را می‌توان با قصه‌گویی بیان کرد.

مسائل معنوی و عرفانی را می‌توان با قصه‌گویی بیان کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمد حسن راستگو شب گذشته در نخستین دوره تخصصی تربیت مربی قصه‌گوی قرآنی در زنجان اظهار کرد: قصه یکی از مسائل مهم در تربیت کودکان و نوجوانان است و قصه‎گویی افراد بزرگسال را نیز شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه قصه تنها ابزاری است که کودکان و افراد مسن قابلیت بهره‌‌برداری از آن را دارند، تصریح کرد: مسائل معنوی و عرفانی را می‌توان با قصه‌گویی بیان کرد.

کارشناس و مبلغ قصه‎گوی مذهبی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم برای آگاهی انسان‌‌ها از مسائل مختلف قصه‌های متعددی را مطرح کرده است، گفت: قصه منحصر به کودک و خردسال نیست بلکه برای همه اقشار با معلومات متفاوت کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه قصه از دیدگاه کلی یک ظاهر و باطن دارد، اظهار کرد: ظاهر قصه جذابیت خاصی برای شنوندگان دارد. ظاهر قصه آموزش غیر مستقیم، تنوع و به کارگیری استعداد مخاطب را شامل می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خداوند یک دنیای محسوس و یک دنیای نامحسوس خلق کرده است، اذعان داشت: دنیای محسوس شامل جهان فیزیکی و ملموس است.

کارشناس و مبلغ قصه‎گوی مذهبی اضافه کرد: همچنین دنیای نامحسوس به جهان ماورای طبیعت نیز اشاره دارد.

وی با بیان اینکه انسان به عنوان اشرف مخلوقات با موجودات دیگر تفاوت دارد، تصریح کرد: دنیای حیوانات محدود و شامل خوردن و خوابیدن و... است و انسان‌ها نباید در دنیای محدود زندگی کنند.

حجت‌الاسلام راستگو ادامه داد: انسان باید از دنیای محسوس و مادی فراتر رود و با حرکت به سوی بی‌نهایت به خداوند جهانیان نزدیک شود

وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم از قصه‌های پیامبران، زنان و مردان نمونه گذشته مطرح می‌کند، تصریح کرد: فلسفه قصه تجسم بخشیدن و عینیت دادن به مسائل نامحسوس و ماوراء طبیعت است.

کارشناس و مبلغ قصه گوی مذهبی باطن قصه را ورود انسان از دنیای محسوس به دنیای نامحسوس دانست و گفت: معجزه صالح افکار و مغزهای منجمد، مادی و دنیایی را به سوی خداوند هدایت می‌کند.معجزه یک کلید و مقدمه برای ورود مغز انسان از انجماد به سوی عالم بی‌نهایت است.

 راستگو قصه را یکی از ابزارهای هدایت انسان دانست و اظهار کرد: قرآن کریم به عنوان کتاب مقدس مسلمانان 2 هزار قصه ظاهری و باطنی دارد.

وی به انواع قصه‌های قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: قصه جامع و کامل مانند قصه حضرت یوسف (ع) به عنوان یکی از قصه‌های قرآن محسوب می‌شود.

کارشناس و مبلغ قصه‎گوی مذهبی قصه کامل و پراکنده مانند قصه حضرت ابراهیم (ع) را یکی دیگر از قصه‌های قرآن دانست، اظهار کرد: قصه با نام و بدون تفصیل و قصه‌هایی که به صورت مثال در قرآن وجود دارد جزو انواع دیگر قصه‌های قرآن است.

وی قصه‌هایی که اتفاق نیفتاده و قرآن آنها را به صورت قصه بیان کرده، قصه‌‌های که به آنها اشاره شده و دارای نام نیستند و آیات شان نزول را جزو انواع قصه‌های قرآن کریم دانست.

انتهای پیام/73008/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول