اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردبیل صورت گرفت

بازخوانی مجموعه داستان «دون کیشوت و دلی دومرولون کورپوسو» در اردبیل

بازخوانی مجموعه داستان «دون کیشوت و دلی دومرولون‌ کورپوسو» اثر صالح عطایی با حضور گسترده فعالان عرصه داستان‌نویسی و ادبیات استان در حوزه هنری اردبیل برگزار شد.

بازخوانی مجموعه داستان «دون کیشوت و دلی دومرولون کورپوسو» در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ابتدای این مراسم که صبح امروز برگزار شد، مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل استقبال پرشور اهالی داستان‌نویسی استان را از مراسم بازخوانی مجموعه داستان «دون کیشوت و دلی دومرولون کورپوسو» خوشایند عنوان کرد.

توحید دلاورقوام گفت: حوزه هنری در انجام رسالت خود سعی می‌کند چنین برنامه‌هایی را تقویت کند تا علاقمندان عرصه داستان‌نویسی و ادبیات بتوانند از این فضا استفاده کنند.

وی افزود: هر چقدر این برنامه‌ها تقویت شود ذوق، استعداد و قریحه نویسندگان ارتقا یافته و بستر و زمینه تحولی روحی و روانی نیز بهتر از هر زمان دیگر فراهم می‌آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست حسین فیض، ‌ابراهیم عادل‌نیا، محمود مهدوی، مهدی نظری، علی نوری و فاطمه مصباح از منتقدان ادبی و نویسندگان فعال استان در یادداشت‌های جداگانه‌ای اثر «دون کیشوت و دلی دومرولون کورپوسو» را اثری ساختارگریز با فروپاشی و خالی از وحدت موضوع، زمان و مکان عنوان کرده و بیان داشتند: صالح عطایی جزو معدود نویسندگانی است که وحدت‌های اسطوره‌ای را به هم می‌ریزد.

منتقدان ادبی استان با بیان اینکه مجموعه «دون کیشوت و دلی دومرولون کورپوسو» سکون ندارد، تصریح کردند: آثار عطایی به تبعیت از آثار پست مدرن مملو از هجو است.

صالح عطایی نیز خالق این اثر ضمن خواندن یکی از داستان‌های کوتاه این مجموعه، به جادوی کلمات و نقش آنها در زندگی شخصی خود اشاره کرد و اظهار داشت: احساس ارتباطی نزدیک و علاقمندی به ترکیب کلمات سبب ورود و فعالیتم در حوزه داستان شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تجلیل از صالح عطایی از سوی حوزه هنری استان اردبیل برنامه پایانی این نشست چهار ساعته بود.

انتهای پیام/62004/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول