اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قصه پردرد معدن استعدادهای فوتبالی ایران

فوتبال بوشهر قصه‌ای پردرد و تکراری که روز به روز در میان هیاهوی مشکلات مالی و مدیریتی خود را ضعیف‌تر می‌بیند.

قصه پردرد معدن استعدادهای فوتبالی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فوتبال در سرزمینی غنی و ثروتمند هر روز کاسه چه کنم، چه کنم آن بزرگتر می‌شود و دریغ از یک تدبیر اساسی برای برون رفت از این بحران که تار و پود فوتبال بوشهر را درنوردیده است.

فوتبال بوشهر شایستگی و لیاقتش را در دهه‌های مختلف با معرفی چهره‌هایی شاخص همواره ثابت کرده از محمود ابراهیم زاده و احمد رزمی و مرحوم احمد تورانی تا کامیاب ، ملاح زاده، ایران زاد و شهید نسترن و تاکنون که هنوز چهره‌های شاخص فوتبال این دیار همچون برادران کریمیان ، نظرزاده و ماهینی همچنان در لیگ برتر می‌درخشند.

برای این فوتبال بیمار و به خواب رفته باید نقشه‌ای تازه طراحی کرد، فوتبال بوشهر نیازمند یک مدیریت کاردان، دلسوز و حمایت‌های موثر و به موقع مسئولان است، حضور شاهین در لیگ برتر که به سختی بدست آمد براحتی از دست رفت در حالیکه می‌شد با استفاده از منابع مالی و نیروی انسانی همین استان هنوز در لیگ برتر آقایی کرد.

عدم توجه کافی به تیم‌ها موجب افت فوتبال بوشهر شده است

غفلت و عدم توجه کافی متولیان امر نسبت به سرنوشت تیمهای استان و سوء مدیریت باشگاه از عوامل مهم نزول فاحش چند سال اخیر است، در استانهای مختلف ارگانهای دولتی و غیر دولتی ، نهادها و شرکت‌های خصوصی تیمداری می‌کنند اما در استان بوشهر از این خبرها نیست . براستی چرا؟ چرا تصمیم قاطع و واحدی برای رسیدن به این هدف وجود ندارد ؟

چرا شهرداری و شورای شهر در اکثر شهرها در عرصه ورزش حضوری فعال دارد ولی در بوشهر اینگونه نیست، در استان خوزستان شرکت ملی نفت ایران و دیگر شرکت‌های تابعه همچون گاز و پتروشیمی بیش از 50 تیم ورزشی را در رشته‌های مختلف حمایت می‌کند، صنایع ملی مس ایران در کرمان تقریبا تمام ورزش کرمان را تحت حمایت خود دارد و از همه جالب تر نفت در تهران باشگاهداری می‌کند ! نفتی که از جنوب و از دل خاک جنوب ریشه دارد .

ورزش استان بوشهر در سرزمین نفت و گاز و دیگر منابع انرژی همچنان از حمایت طلای سیاه بی بهره است و تنها نماینده استان ( تیم فوتبال فجر گاز جم) که نیمچه حمایتی می‌شد، هم اکنون به علت بی توجه‌ای در آستانه فروش امتیاز خود آن هم در خارج از استان قرار دارد .

فوتبال بوشهر نیازمند برنامه ریزی است

فوتبال غنی بوشهر نیازمند برنامه ریزی مناسب، استفاده از نیروهای متخصص بومی در سطح مدیریت باشگاهها ، اتخاذ تصمیم کارساز مسئولان برای برون رفت از بحران فعلی است، در این راه مسئولان باشگاهها نیز باید با متولیان امر همکاری کنند.

در عمل نمی‌شود یک باشگاه کاملا خصوصی باشد و توقع کمک از دولت داشت بلکه باید اجازه دهند بخشی از هدایت و مدیریت باشگاه‌ها بخصوص در مسائل مالی و قراردادها با نظارت عالیه دولت و مسئولین انجام شود .

فوتبال بوشهر معدن استعدادهای فوتبالی است اگر باور ندارید به مدارس فوتبالی که این روزها در سطح استان برپا است سری بزنید تا مشاهده کنید هنر فوتبال و تکنیک سرشار هنوز در ساقهای بوشهریها زنده است، استعدادهایی که محتاج برنامه ریزی صحیح و دلسوزانه هستند.

 

---------------------------

عبدالرضا کللی – بوشهر

 

---------------------------

انتهای پیام/66006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول