اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

افزایش 116 درصدی کشفیات کالای قاچاق در خراسان‎رضوی

استاندار خراسان‌رضوی گفت: بیش از 314 میلیارد ریال کالای قاچاق در سه ماه نخست امسال کشف شده است.

افزایش 116 درصدی کشفیات کالای قاچاق در خراسان‎رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‎مهر ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‎رضوی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری تمام دستگاه‎های اجرایی برای مقابله با قاچاق کالا اظهار داشت: از همه مدیران انتظار می‎رود تا با بسیج امکانات خود در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب تلاش نمایند.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‏رضوی به مضرات قاچاق کالا در حوزه‎‏های فرهنگی، اجتماعی، تولیدی، اشتغال و سرمایه‎گذاری اشاره کرد و افزود: مهم‏ترین عاملی که باعث روی آوردن به این پدیده شوم می‎شود، تفاوت قیمت کالاها در داخل و خارج از کشور و بالعکس است.

وی گفت: پولشویی، افزایش بیکاری، ایجاد مشاغل کاذب، بی‌‌انگیزگی در کار و تولید، نابه‎سامانی اقتصادی، نقدینگی‎های سرگردان و تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان از تمایل به مصرف کالاهای تولید داخل به سمت کالاهای خارجی مهم‌ترین تبعات منفی قاچاق محسوب می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را یکی از اقدامات موثر دولت برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با اجرای کامل این قانون و واقعی شدن قیمت‌ها شاهد ریشه‌کن شدن قاچاق کالا به خارج از کشور باشیم.

وی در ادامه به موقعیت جغرافیایی خراسان‌رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: همجواری استان با کشورهایی که فاقد دولت مقتدر هستند، قرار گرفتن در مسیر راه‌های ارتباطی و دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه باعث شده تا این استان همواره به عنوان کانون ورود و خروج کالا مورد توجه قرار گیرد که این موضوع زمینه را برای قاچاق کالا فراهم نموده است.

فروزان مهر خواستار توجه بیشتر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به استان خراسان‌رضوی و اختصاص اعتبار و امکانات ویژه در این رابطه شد.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی با بیان اینکه در سایه تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های نظامی، انتظامی، قضایی و گمرک شاهد کاهش چشمگیر قاچاق کالا در استان هستیم، بر جلوگیری از خروج دام زنده، سوخت، کالاهای اساسی و گندم تاکید کرد.

وی خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌های استان در رابطه با اطلاع‌رسانی از اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد و همچنین مضرات استفاده از کالاهای قاچاق و نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی شد.

در این جلسه علی‌اصغر رشید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‎رضوی نیز ضمن ارایه گزارشی از آخرین اقدامات دبیرخانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان‎رضوی اظهار داشت: از مجموع کالاهای کشف شده، سهم پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان صنعت، معدن و تجارت، گمرکات استان و مرزبانی را به ترتیب 89.73 درصد، 7.5درصد ، 2.4 درصد و سه‌دهم درصد است.

وی از تشکیل 596 پرونده در خصوص قاچاق کالا در گمرکات استان در سه ماه ابتدایی امسال خبر داد و افزود: از این تعداد 426 مورد مربوط به پرونده‎های زیر 10 میلیون ریال قاچاق و 170 مورد نیز مربوط به پرونده‎های بالای 10 میلیون ریال است.

انتهای پیام/70003/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول