اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تخفیف 3 میلیون و 700 هزار تومانی باز هم جنجال آفرین شد

پرونده شورا به خاطر 2 میلیارد تومان تخفیف در دادگاه است

دبیر شورای شهر اردبیل گفت: به خاطر 2 میلیارد تومان تخفیفی که شورای شهر سوم به پرونده‌های ارسال شده از سوی شهرداری در حوزه عوارض داده گرفتار محاکم قضایی شده است.

پرونده شورا به خاطر 2 میلیارد تومان تخفیف در دادگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر اردبیل که صبح امروز برگزار شد، نامه صدور مجوز برای اعمال تخفیف به مبلغ 3 میلیون و 751 هزار تومانی در حق بنیاد خیریه حمایت از کودکان مستمند مطرح شد که بعد از توضیحات رئیس این بنیاد و عضو شورای شهر اردبیل اعضا به اظهار نظرهای متفاوتی پرداختند.

جواد قرآن‌نویس با اعلام اینکه بنیاد حمایت از کودکان مستمند قصد ساخت طبقه سوم ساختمان خود را دارد و به همین خاطر درخواست بخشودگی عوارض شهرداری را کرده است، اظهار داشت: در دور اول، دوم و سوم شورا همه همکاران توجه خاصی به موسسات خیریه به صورت تام و تمام داشتند و ما نیز در بنیاد حمایت از کودکان مستمند از کودکان سرطانی و بی‌سرپرست حمایت می‌کنیم و مدیون تلاش، مساعدت و همکاری همکاران شورا، شهرداری و دلسوزان این استان هستیم.

وی با بیان اینکه 400 دانش‌آموز در یک دهه گذشته با حمایت این بنیاد ادامه تحصیل داده و 35 دانشجو نیز در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: در کنار این خدمات ما به تمام کودکان و نوجوانان زیر 15 سال که مبتلا به بیماری‌های MS، سرطان و یا اختلالات بینایی هستند و نیاز به عمل جراحی یا عینک دارند به صورت رایگان 100 درصد خدمات ارائه می‌کنیم و حتی بسته‌های غذایی مناسبی را نیز در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

این عضو شورای شهر در خصوص موضوع مطرح شده درباره جمع‌آوری صندوق‌ها و ساماندهی آنها به ویژه صندوق‌های خیریه بنیاد حمایت از کودکان مستمند یادآور شد: ما این صندوق‌ها را با هماهنگی تمامی مسئولان مرتبط دایر کردیم و در خصوص ساماندهی آن نیز هیچ مشکلی وجود ندارد اما یک مجموعه همانند بهزیستی نمی‌تواند در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

اعتراض دبیر شورا با لحن تئوریسین جمع‌آوری صندوق خطاب به سخنگوی شورا

اما دبیر شورای شهر اردبیل نیز با مخالفت جدی با ارائه این تخفیف به بنیاد حمایت از کودکان مستمند اعلام کرد: ارائه 80 درصد تخفیف در عوارض ساخت و فعالیت چنین مجموعه‌هایی کافی است و دیگر نیازی نیست برای 20 درصد مابقی نیز شورا و شهرداری تخفیف ارائه کنند چرا که خیرین باید همت کنند تا قسمتی از هزینه‌ها را نیز از جیب خود پرداخت کنند.

نادر فرزانه بیان داشت: چرا باید به خاطر تخفیف 2 میلیارد تومانی شورای سوم ما هر روز به دادگاه برویم و برای قاضی پرونده توضیح ارائه کنیم در حالی که اگر جلوی تخفیف‌ها را می‌گرفتیم به این حال و روز نمی‌افتادیم.

وی خطاب به سخنگوی شورای شهر اردبیل که جنابعالی تئوریسین جمع‌آوری صندوق‌های صدقات بودید و امروز مدعی حمایت از تخفیف هستید، تصریح کرد: بنده از اول معتقدم که باید صندوق‌های خیریه که یک هزار و 500 شماره آن نیز مربوط به موسسه و بنیاد حمایت از کودکان مستمند است جمع‌آوری شده و نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

در این جلسه لیلا تقوی عضو دیگر شورای شهر اردبیل نیز با طرح این سئوال که تاکنون شورا و شهرداری چقدر برای این بنیاد تخفیفی قائل شده است،‌ گفت: سئوال من از مدیرعامل این بنیاد این است که در طبقه سوم چه خدماتی ارائه خواهد شد و آیا ما قادر هستیم افراد مراجعه‌کننده مستمند نیازمند را به این مجموعه معرفی کنیم یا نه.

اگر در راه تخفیف عوارض شهرداری به مستمندان به زندان بروم، نوش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به سخنان دبیر شورا در خصوص پرونده خیانت به بیت‌المال که برای شورای سوم در مراجع قضایی تشکیل شده است، ابراز دشت: ما اگر به دادگاه برویم و محاکمه شویم ایرادی ندارد چرا که وجدانمان راحت است که تخفیف‌ها را با نیت خداپسندانه و برای مستمندان و نیازمندان منظور کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری گفت: اگر بنده به خاطر این تخفیفات و کمک به مستمندان و همین نیت دادگاهی شده و به زندان بروم برای من نوش است چرا که هیچ گله‌مندی و ناراحتی از این حرکت و اقدام ندارم.

وی با قدردانی از همکاران شورای سوم که با احساس مسئولیت در این عرصه ورود پیدا کرده‌اند، افزود:‌ البته از جواد قرآن‌نویس عضو شورا و مدیرعامل این بنیاد انتظار داریم که به خاطر این تخفیف‌های جزئی و ناچیز از شهرداری و شورا درخواستی نداشته باشند بلکه خیرین می‌توانند بهتر و با شایستگی و آبرومندانه این رقم را تامین کنند و دیگر نیازی به درخواست و انتظار از شورا و شهرداری وجود ندارد.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل نیز با بیان اینکه شهرداری و شورا 80 درصد در عوارض به خیرین و موسسات مربوط به آن تخفیف ارائه می‌کند، گفت: قطعاً باید 20 درصد مابقی را نیز خود خیرین مشارکت کنند و از پشتوانه مالی خود استفاده کنند.

جواد زنجانی تاکید کرد: بنده از نحوه ارائه خدمات بنیاد به صورت جزئی و ریز اطلاع ندارم ولی اطلاع دارم به آخرین درخواست همکارمان قرآن‌نویس به حرمت نان و نمکی که خوردیم رای داده و با این تخفیف موافقت کنیم.

در پایان با رای‌گیری انجام شده ارائه این تخفیف مورد موافقت شورای شهر اردبیل قرار گرفت و اعضا به آن رای مثبت دادند.

در جلسه امروز شورای شهر اردبیل شهردار اردبیل به خاطر ماموریت و یک عضو دیگر شورای شهر اردبیل نیز به خاطر مرخصی در جلسه حاضر نبودند و دو معاون شهرداری سیفی و صمدی در جلسه حاضر بودند و به سئوالات مطرح شده اعضای شورا پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما از حاشیه‌های جالب این جلسه حضور سلامت صفری عضو منتخب شورای چهارم بود که به عنوان میهمان ویژه و ناظر در این جلسه حاضر شده و در جریان روند امور اجرایی شورا در جلسه رسمی قرار گرفت.

در این جلسه بازار حلیت و طلب بخشش نیز داغ بود به طوری که گویی اعضای شورای شهر دیگر می‌خواهند از همین فردا از هم جدا شده و به سفری بروند یا برای همیشه از شورا کنار بکشند که البته استعفای عبداللهی عضو شورای سوم در حالی که دو ماهی از عمر این شورا باقی مانده بر این فضا دامن زده بود.

انتهای پیام/62001/ج40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول