اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 29 سال گذشته صورت گرفت

انتشار 1466 عنوان کتاب توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌ قدس

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان ‌قدس گفت: یک هزار و 466 عنوان کتاب در 29 سال گذشته تا خرداد امسال توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌ قدس رضوی منتشر شده است.

انتشار 1466 عنوان کتاب توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌ قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر الهی‌خراسانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز قلم برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک به 80 عنوان از آثار بنیاد در محافل علمی، حوزوی و دانشگاهی کشور حائز رتبه و مفتخر به دریافت لوح تقدیر و جایزه شده است.

وی افزود: از جمله این موارد می‌توان به کسب جایزه جهانی کتاب سال، هشت عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی، شش عنوان کتاب برگزیده حوزه علمیه قم و ده‌ها عنوان کتاب سال ولایت، کتاب سال دانشجویی، و کتاب برتر قرآنی سال اشاره کرد.

وی بیان داشت: انتشارات و فعالیت‌های قرآنی از جمله 354 جلد کتاب در 638 هزار و 100 نسخه در موضوع قرآن و علوم قرآنی، کسب 21 مقام برتر و برگزیده در جشنواره‌ها و محافل قرآنی، 13 اثر قرآنی بنیاد، چاپ و انتشار جلد 24 از موسوعه بزرگ قرآنی «المعجم فی فقه لغةالقران و سربلاغته»،‌ چاپ و انتشار هفت جلد از کتاب «نصوص فی علوم القرآن» از دیگر افتخارات این مجموعه است.

وی همچنین اظهار داشت: «النص الخالد لم و لن یحرف ابدا» جدیدترین اثر قرآنی بنیاد است که مولف در این کتاب گران‌سنگ در پی اثبات تحریف نشدن قرآن از منظر علمای شیعه و به‌ویژه علمای اهل سنت (که شیعیان را به تحریف قرآن متهم می‌کنند) است.

وی گفت: این کتاب در سه باب سامان یافته است، باب اول نصوص ائمه اهل بیت (ع) در صیانت قرآن از تحریف؛ باب دوم اقوال علمای شیعه در تحریف نشدن قرآن؛ باب سوم نظرات علمای اهل سنت در دفاع از نظر شیعه است.

الهی‌خراسانی خاطرنشان کرد: موسسات کتاب‌هایی به بنیاد اهداء می‌کنند که بیشتر از نیاز بنیاد است که ما اولویت‌بندی می‌کنیم.

 مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان ‌قدس ادامه داد: در این راستا اولویت اول نیاز خود بنیاد است، اولویت دوم اهدا به کتابخانه آستان‌ قدس رضوی و اولویت سوم کتابخانه تخصصی خواهران که نخستین کتابخانه تخصصی است و چهارم به افغانستان فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/70003/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول