اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان کتابخانه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خبر داد

راه‌اندازی شعبه دوم آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی

رئیس سازمان کتابخانه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از ایجاد و راه‌اندازی شعبه دوم آرشیو مطبوعات این سازمان در کتابخانه وزیری یزد با حدود 200 هزار نسخه و 800 عنوان نشریه قدیمی و جدید خبر داد.

راه‌اندازی شعبه دوم آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‎الملل سازمان کتابخانه‎ها، موزه‎ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، محمدهادی زاهدی اظهار کرد: افتتاح آرشیو مطبوعات کتابخانه وزیری یزد به عنوان گنجینه مهمی از میراث مکتوب در دل کویر، پایگاه علمی، مطالعاتی و پژوهشی ارزشمندی برای دانش‌پژوهان، محققان و علاقه‌مندان به پژوهش‌های مطبوعاتی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ تعداد عنوان نشریات، تنها آرشیو مطبوعاتی در شرق کشور، تنها آرشیو نشریات دانشجویی ایران، دارا بودن کامل‌ترین آرشیو از نشریات خراسان و برخورداری از قانون ملی واسپاری برای جذب منابع از شاخصه‎های گروه مطبوعات آستان قدس رضوی است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان اینکه مجله‌ها، روزنامه‌ها، هفته‌نامه‎ها، خبرنامه‌ها، نشریات داخلی سازمان‎‏ها و موسسات، نشریات تجربی مانند دانش‌آموزی، مساجد، دانشگاهی و دانشجویی، سالنما و سالنامه‎ها، نشریات الکترونیکی، شبنامه‌ها و بریده جراید، انواع منابع موجود در آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی هستند، اضافه کرد: مطبوعات نسخه‎هایی از تاریخ ملی و میراث ماندگار محسوب می‎شوند و قطعاً نگهداری آنها شرایط و امکانات ویژ‌ه‌ای را می‏طلبد.

وی گفت: امیدواریم مجموعه‌داران و شهروندان با وقف، اهدا، مبادله یا فروش این آثار به آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی، علاوه بر فراهم‌آوری امکان استفاده از آنها برای علاقه‎مندان، شرایط حفاظت و نگهداری با شیوه‎های نوین را برای آن‎ها میسر سازند.

انتهای پیام/70005/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول