اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی خبر داد

تجهیز ‌هزار هکتار اراضی آستان قدس رضوی به سیستم آبیاری تحت فشار

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی، از تجهیز یک‌‌هزار هکتار از اراضی، باغات و مزارع آستان قدس رضوی به سیستم آبیاری تحت فشار خبر داد.

تجهیز ‌هزار هکتار اراضی آستان قدس رضوی به سیستم آبیاری تحت فشار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سیدابراهیم وزیری اظهارداشت: تاکنون نزدیک به یک‌هزار هکتار از مزارع، باغات و زمین‌های کشاورزی متعلق به شرکت‌ها و مؤسسات تابعه آستان قدس رضوی توسط این شرکت به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است، که مزارع و باغات زیتون و پسته در مزرعه «لاسجرد» و «برم» در مؤسسه کشاورزی و موقوفات سمنان و اراضی کشاورزی مربوط به مؤسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی از آن جمله است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده در این زمینه حاکی از آن است که استفاده از این روش در مقایسه با روش سنتی، باعث صرفه‌جوئی در مصرف آب به میزان حدود 60 تا 70 درصد می‌شود.

وزیری همچنین در زمینه تسطیح و تجهیز اراضی گفت: این شرکت تاکنون، نزدیک به 2 هزار هکتار از اراضی کشور در گستره‌ای وسیع مورد تسطیح، تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی ادامه داد: این شرکت، پروژه‌های متعددی در زمینه‌های مختلف آب و خاک تاکنون انجام داده است که سد سازی، احداث بند انحرافی و کانال‌های انتقال آب، راه‌سازی، زیرسازی راه آهن و احداث باند فرودگاه، تسطیح، تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی، مطالعه، طراحی و اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و ... از آن جمله است.

وی در مورد پروژه‌های راه‌سازی، سدسازی و سایر پروژه‌های آب که توسط این شرکت انجام شده است، بیان داشت: این شرکت پروژه‌های متعددی در زمینه تأمین آب، سدسازی و راه‌سازی انجام داده است که سد خاکی کلاته اسماعیل کاشمر، سد خاکی سده خواف، سد سنگریزه‌ای سنگرد سبزوار و سدخاکی شوسف نهبندان از آن جمله است.

وزیری تأکید کرد: اجرای این پروژه‌ها توانست بخشی از مشکلات مناطق محروم از جمله روستای سنگر سبزوار، روستای شوسف نهبندان، روستای سده خواف و ... که عمدتا با کمبود آب، بی‌آبی و یا استفاده نکردن بهینه از منابع آب مواجه و از آن رنج می‎بردند را مرتفع کند.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول