اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماه نخست سال صورت گرفت

اهدای 746 سکه به گنجینه آستان قدس رضوی

مدیر گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی از اهدای 297 قطعه تمبر، 204 برگه اسکناس، 741 قطعه سکه نقره و فلزی، پنج سکه طلا، 10 جلد آلبوم تمبر، 158 قلم از اقلام پستی در سه ماهه نخست امسال به این گنجینه خبر داد.

اهدای 746 سکه به گنجینه آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین یزدی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 297 قطعه تمبر، 204 برگه اسکناس، 741 قطعه سکه نقره و فلزی، پنج سکه طلا، 10 جلد آلبوم تمبر، 158 قلم از اقلام پستی در سه ماهه نخست امسال به این گنجینه اهدا شده است.

مدیر گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در این مدت ده‌ها بازدید‌ کننده زائر و مجاور، مجموعه‌های تمبر و دیگر اقلام پستی، اسکناس و سکه‌های خود را به این گنجینه اهدا کردند.

وی افزود: در کنار این اقلام اهدائی یک گردنبند و دستبند طلای پهلوی با 13 سکه طلا، گوشواره سکه‌ای طلا دوره احمدشاه‌ ‌قاجار، گردنبند سکه نقره و مس سه رشته، جلیقه سکه‌دوزی‌ شده پنج قطعه، خنجر فولادی دوره باستان به این گنجینه اهدا شده است؛ علاوه بر این‌ موارد، سه جلد کتاب در زمینه سکه و هشت جلد دائره‌المعارف نیز در این مدت به گنجینه اهدا شده است.

یزدی‌نژاد ادامه داد: گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی با در اختیار داشتن مجموعه‌ای قابل توجه از تمبرها و دیگر اقلام پستی، اسکناس‌ها، اسناد مالی و سکه‌های تاریخی ایران و سایر کشورهای جهان، سالانه پذیرای صدها هزار نفر از زائران حرم مطهر رضوی، گردشگران داخلی و خارجی، مجموعه‌داران تمبر، اسکناس و سکه از ایران و سایر کشورهای جهان و همین‌طور محققان و پژوهشگران است.

انتهای پیام/70005/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول