اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی زکات استان فارس خبر داد

رشد 183 درصدی جمع‌آوری زکات در استان فارس

مدیر اجرایی زکات استان فارس گفت: سال گذشته یک ‌میلیارد و 750 میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال 90 که 600 میلیون تومان بوده، 183 درصد رشد داشته است.

رشد 183 درصدی جمع‌آوری زکات در استان فارس

حجت‌الاسلام عبدالرضا خوشنویس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار کرد: زکات یکی از واجبات دینی است که برای برطرف کردن تنگناها و مشکلات پیش روی جامعه باید با توجه به شرایط زمان و مکان، با نگاه نو و جدید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات کمیته امداد، 35 درصد از آسیب‌های اجتماعی و 93 درصد ناامنی‌های جامعه به طور مستقیم و غیرمستقیم با فقر مرتبط است، افزود: زکات به عنوان واجب دینی می‌تواند معضلات جامعه را ریشه‌کن و بستر لازم را برای گریز از مدیریت متمرکز و سرمایه‌گذاری روان فراهم کند و روحیه امید و نشاط را در جامعه اسلامی افزایش دهد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی استان فارس تصریح کرد: زکات ظرفیت پرداخت میلیاردها تومان را در اجرای زیرساخت‌های اجتماعی دارد و اگر در مسیر سلامت جامعه هزینه شود، فقر، بزهکاری، اعتیاد و فاصله طبقاتی شهر و روستا را از میان برداشته و آرامش و پاداش جاودانه به زکات دهنده می‌دهد.

وی گفت: نباید زکات را منبع درآمدی کمیته امداد بدانیم بلکه باید آن را به عنوان یکی از آموزه‌های دینی و جاذبه‌های اجتماعی در جامعه نهادینه کنیم.

انتهای پیام/2448/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول