اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

پیش‌بینی جمع‌آوری 8 میلیارد تومانی زکات در همدان

مدیر کمیته امداد استان از پیش‌بینی جمع‌آوری هشت میلیارد تومانی زکات در سال جاری در استان همدان خبر داد.

پیش‌بینی جمع‌آوری 8 میلیارد تومانی زکات در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علیرضا ابراهیمی بعد از ظهر امروز در همایش حامیان زکات در ملایر، زکات را به عنوان یکی از فرایض شرع مقدس اسلام برشمرد و افزود: زکات در ایجاد توسعه اقتصادی در جامعه اهمیت بالایی دارد.

وی گفت: در روایات و احادیث نیز به این امر مهم سفارش زیادی شده و پیامبر(ص) نیز فرموده‌اند اگر زکات در جامعه نهادینه شود هیچ فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت.

مدیر کمیته امداد همدان ابراز داشت: طی چند سال گذشته که دبیرخانه احیای زکات تأسیس شده جمع‌آوری زکات سیر صعودی داشته و قانون زکات نیز که در مجلس شورای اسلامی مصوب و به تائید شورای نگهبان رسیده  در احیای بیشتر این فریضه الهی نقش بسزایی داشته است.

وی از جمع‌آوری 6.5 میلیارد تومان زکات در سال گذشته در استان همدان خبر داد و افزود: هم اکنون در این زمینه استان همدان رتبه هفتم را در کشور دارد.

ابراهیمی یادآور شد: شهرستان ملایر با جمع آوری 1.5 میلیارد تومان زکات در بین شهرستان‌های استان رتبه برتر را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی افزود: امیدواریم در امسال شاهد احیای بیشتر و جمع‌آوری زکات بیشتری در کشور و استان همدان از کشاورزان باشیم.

مدیر کمیته امداد همدان مصارف مهم زکات را در امر فقرا بیان و تصریح کرد:  همچنین زکات جمع‌آوری شده در امور عمرانی روستاها شامل ساخت مسجد، حسینیه، آسفالت معابر، ساخت پل، غسالخانه و... مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته از 100 میلیارد تومانی که برای امر زکات مصوب شد دو میلیارد تومان به عنوان سهم تشویقی به استان همدان اختصاص پیدا کرد و امسال نیز بر اساس مصوبه مجلس 95 میلیارد تومان برای امر زکات مصوب شده که امیدواریم تا پایان سال تخصیص پیدا کند.

ابراهیمی از پیش‌بینی 40 درصدی رشد زکات در سال جاری در استان همدان خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود رقم جمع‌آوری زکات در استان به هشت میلیارد تومان برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین محصولات مشمول زکات در استان همدان شامل گندم، جو و در شهرستان ملایر نیز کشمش است.

انتهای پیام/89013/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول