اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

زکات سلامت اقتصادی جامعه را تصفیه می‌کند

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: زکات به عنوان یک فریضه الهی نه تنها سلامت جامعه را تصفیه می‌کند بلکه زمینه یک حرکت اقتصادی سالم و پر درآمد را در جامعه اسلامی فراهم می‌آورد.

زکات سلامت اقتصادی جامعه را تصفیه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار عصر امروز در جلسه ستاد زکات که در مشگین‌شهر برگزار شد، اظهار داشت:‌ در دین اسلام بر پرداخت زکات به عنوان یک فریضه واجب الهی تاکید شده و از تمام مؤمنان و متدینان خواسته شده با احیای زکات به فقر و فلاکت در جامعه پایان دهند.

وی تصریح کرد: ‌اگر پرداخت زکات به معنای واقعی، راستین و با کمترین نقص و کوتاهی پرداخت شود قطعاً ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف شده و در کنار ریشه‌کنی فقر بستر غنای مالی و اقتصادی جامعه اسلامی نیز فراهم می‌آید.

باوقار خاطر نشان کرد: در این باب برخی حرکت‌ها و اقدامات به ویژه فرصت‌طلبی‌ها و سودجویی‌ها سبب می‌شود تا زکات حبس شود و نسبت به اجرای این حدود الهی توجهی خاص صورت نگیرد.

این مسئول اضافه کرد: زکات در کنار سایر واجبات و احکام اسلامی به صراحت مورد تاکید قرار گرفته به طوریکه از برخی روایات و احادیث این‌گونه بر می‌آید که اگر مؤمنی زکات واجب خود را پرداخت نکند خداوند دیگر اعمال او را مورد حبس قرار قرار داده و آنها را نمی‌پذیرد.

وی در ادامه بیان کرد: شهرستان مشگین با پرداخت هفت میلیارد و 200 میلیون ریال زکات جایگاه ممتازی را در سطح استان اردبیل دارد که پیش‌بینی می‌کنیم امسال این میزان جمع‌آوری به بیش از 9 میلیارد و 600 میلیون ریال برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه مشگین‌شهر در ادامه سخنان خود یادآور شد: با فرهنگ‌سازی خوب خود زارعان و کشاورزان در هنگام برداشت محصول نسبت به پرداخت زکات ترغیب شدند و باید در این باب از رسانه‌ها و تریبون‌های آگاهی‌بخش، علما و روحانیان که توانستند این فریضه الهی را احیا کنند، قدردانی کنیم.

باوقار ادامه داد: زکات، خمس و صدقه به عنوان سه عامل و واجب الهی است که اگر در جامعه اسلامی به معنای واقعی مورد توجه و ترغیب قرار گیرد قطعاً بسیاری از تنگناها و مشکلات برطرف شده و جامعه به سمت یک حقیقت دینی و ارزشی حرکت می‌کند.

انتهای پیام/62006/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول