اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

اختصاص 70 درصد زکات در کردستان برای رفع مشکلات نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: 70 درصد از زکات جمع‌آوری شده در استان به برطرف کردن مشکلات نیازمندان اختصاص می‌یابد.

اختصاص 70 درصد زکات در کردستان برای رفع مشکلات نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، قنبر موسی‌نژاد دوشنبه‌شب در شورای زکات شهرستان بانه به اهمیت زکات در اقتصاد جوامع اسلامی اشاره کرد و افزود: زکات از مهم‌ترین ارکان اقتصاد اسلامی است که باید آن را به سمت فقرا هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: احیای فریضه الهی زکات بهترین راه ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت در جامعه است و همه ما باید در راستای تحقق این مهم با جدیت تلاش کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه رویکرد این نهاد در زمینه جمع‌آوری زکات در سال‌جاری با سال‌های گذشته تفاوت دارد، اضافه کرد: معادل‌سازی زکات امسال با مدیریت کمیته امداد در استان صورت می‌گیرد.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: مدیریت کمیته امداد در بحث معادل‌سازی زکات ظرفیتی ارزشمند در راستای هدایت کردن هزینه‌کرد زکات به سمت فقرا و نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه اختصاص 70 درصد از زکات جمع‌آوری شده به امور فقرا با توجه به نیازهای موجود از سیاست‌های اصلی دبیرخانه شورای زکات مرکز است، تصریح کرد: هدایت زکات به سمت فقرا به معنی بی‌توجهی به زکات پروژه‌ای نیست و در این زمینه نیز با توجه به نیازها و ظرفیت‌های موجود کار می‌کنیم.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: ‌به همین منظور اعتباری برای زکات غیرپروژه‌ای از طریق شورای مرکزی کمیته امداد جذب کرده‌ایم که با توجه به عملکرد هر کدام از شهرستان‌ها به آنها اختصاص داده می‌شود.

وی به نقش تاثیرگذار مبلغین زکات در احیا و اجرای فریضه الهی زکات اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان دبیرخانه شورای زکات باید در انتخاب مبلغین کارشناسانه‌تر عمل کنند و با استفاده از افراد توانمند در راستای تحقق اهداف گام‌های اساسی بردارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با تاکید بر شفاف‌سازی در زمینه نحوه هزینه‌کرد زکات این مهم را زمینه‌ساز ترغیب بیش از پیش مردم به پرداخت زکات از طریق این نهاد عنوان کرد و افزود: تبلیغات و بهره‌گیری از رسانه‌ها در راستای ترویج و احیای فریضه الهی زکات نقشی تعیین کننده دارد.

موسی‌نژاد به ظرفیت‌های استان در راستای افزایش زکات مال‌ التجاره اشاره کرد و گفت: باید با تشکیل کارگروه اصناف با محوریت بازرگانی صنوف مختلف را به پرداخت زکات مال‌التجاره در استان ترغیب کنیم.

وی از برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای جمع‌آوری 10 میلیارد تومان زکات در سال‌جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: کردستان طی چند سال اخیر در زمینه جمع‌آوری زکات همواره از استان‌های برتر کشور بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 8 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری و در راستای رفع مشکلات نیازمندان و اجرای پروژه‌های عمرانی شامل تعمیر مساجد، خانه عالم و مسکن محرومین هزینه شده است.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول