اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مقررات ملی ساختمان:

اجرای مقررات ملی ساختمان اجباری است

عضو شورای مقررات ملی ساختمان گفت: با وجود اینکه برخی از قوانین اختیاری است ولی با وجود اینکه برخی از قوانین اختیاری است ولی مقررات ملی ساختمان از نوع قوانین اجباری محسوب می‌شود از نوع قوانین اجباری محسوب می‌شود.

اجرای مقررات ملی ساختمان اجباری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پنجمین همایش مقررات ساختمان با رویکرد آسیب‌شناسی مقررات ملی ساختمان؛ با حضور سیدمهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل صومعه‌لو معاون امور مسکن وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی و کشوری و مهندسان در سالن مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

علیرضا رهایی در این همایش اظهار داشت: باید از استفاده مستقیم ترجمه آیین‌نامه‌های ساختمانی سایر کشورها خودداری کرده و با ایجاد پشتوانه‌های علمی، مقررات مبتنی بر تحقیقات ملی را مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مدلی برای ساخت و ساز در منطقه خلیج فارس ارائه دهیم قطعا با مدلی که در سواحل انگلستان یا نیوزلند مطرح بوده، متفاوت است که در این زمینه باید تلاش کنیم.

عضو شورای مقررات ملی ساختمان با اشاره به مشکلات به کارگیری ضوابط حوزه نظارت، عدم توانایی در تفسیر برخی بندهای آیین‌نامه‌ای و نداشتن قدرت و اختیارات کافی و همچنین حمایت قانونی کافی برای برخورد با کارفرمایان و پیمانکاران ناقض مقررات را از این مشکلات عنوان کرد.

رهایی با اشاره به اینکه مقررات ملی ساختمان مجموعه‌ای از قوانین اجباری است، تصریح کرد: با وجود اینکه برخی از قوانین اختیاری است ولی مقررات ملی ساختمان از نوع قوانین اجباری محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه‌ امیرکبیر با تأکید بر تبلیغات در اجرای مقررات ملی ساختمان بیان کرد: در این زمینه پیشنهاد درس مقررات ملی ساختمان برای رشته‌های عمران در دانشگاه‌های کشور مطرح شده است.

رهایی با اشاره به اصلاح مقررات ملی ساختمان اذعان داشت: در دو سال اخیر اهتمام جدی برای به‌روزرسانی مقررات ملی ساختمان صورت گرفته که مباحث به‌روز شده در اختیار مهندسان قرار گیرد.

انتهای پیام/77003/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول